3-10 yaş arası gelişimsel problemleri olan çocuklarda ve ebeveynlerinde filial terapinin etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Filial Terapinin bir çeşidi olan Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisi eğitiminin 3-10 yaş arası gelişimsel sorunu olan çocuklarda ve ebeveynlerinde etkisi olup olmadığını incelemektir. Araştırma, Erzurum ilinde gönüllü ailelerin katılımıyla gerçekleşmiştir. 10 haftalık Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisi eğitimine 7 anne katılmıştır. Araştırmaya katılan ebeveynlere Filial Problem Kontrol Listesi, Porter Ebeveyn Kabul Ölçeği ve Yetişkin-Çocuk Etkileşiminde Empati Ölçeği öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Bu araştırma öntest-sontest deney gruplu yarı deneysel modeldir. Eğitim ve özel oyun seansları Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde düzenlenen eğitim ve oyun odasında yürütülmüştür. Veriler ebeveynlere öntest ve sontest olarak uygulanan ölçeklerden ve oyun seanslarının video kayıtlarından elde edilmiştir. Verilerin analizinde 'Tekrarlanmış ölçümler için t testi' kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisi eğitiminin çocukların problemlerini azalttığı, ebeveynlerin ebeveynsel kabul ve empati düzeylerinin de artmasında etkili olduğu görülmektedir.Anahtar Sözcükler: Filial Terapi, Çocuk-Ebeveyn ĠliĢki Terapisi, geliĢimsel problemler, ebeveynsel kabul, ebeveynsel empati The purpose of this study is to examine whether the Child-Parental Relationship Therapy training, a kind of Filial Therapy, is effected on children and their parents with developmental problems between the ages of 3 and 10 years.The study was conducted with the participation of volunteer families in Erzurum. Seven parents participated in the 10-week Child-Parental Relationship Therapy training. Filial Problem Checklist, Porter Parental Acceptance Scale and Measurament of Empathy in Adult-Child Interactions were administered as pre-test and post-test to the parents participating in the study. This study is quasi-experimental model with pretest-posttest experimental group. Training and special play sessions were carried out in the education and play room organized at Atatürk University Kazim Karabekir Education Faculty. The data were obtained from scales applied as pre-test and post-test to parents and from video recordings of the play sessions. 'Paired sample t test' was used to analyze the data. According to the results of the analysis, it is seen that Child-Parental Relationship Therapy training is effective in decreasing the problems of the children and increasing the levels of parental acceptance and empathy of the parents.Key Words: Filial Therapy, Child-Parental Relationship Therapy,developmental problems, parental acceptance, parental empathy
Collections