Spor lisesi öğrencilerinde bedensel / kinestetik zekâ ile beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul ili örneği)`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmada spor lisesi öğrencilerinde bedensel / kinestetik zekâ ile beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan üç spor lisesinde öğrenim görmekte olan 81'i kadın ve 225'ierkek olmak üzere toplam 306 spor lisesi öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesinde ''Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği'', katılımcıların bedensel zekâ düzeylerinin belirlenmesinde ise Çoklu Zekâ Ölçeği'nin Kinestetik zekâ alt boyutuna ilişkin anket kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS 22.0 veri analiz programında Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis-H testi ve Spearman Korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda spor lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının ve bedensel zekâ puanlarının yüksek olduğu, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutum puanlarının spor yapma durumu, spor dalı, haftalık spor yapma süresi, spor lisesini tercih etme nedeni ve milli sporcu olma durumu değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Buna karşılık öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının yaş, cinsiyet, aile gelir düzeyi, öğrenim görülen sınıf düzeyi ve spor kulüplerinde müsabakaya katılma durumu değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir (p>0.05). Öğrencilerin bedensel zekâ düzeylerinin cinsiyet ve haftalık spor yapma süresi değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur (p<0.05). Buna karşılık öğrencilerin bedensel zekâ düzeylerinin yaş, aile gelir düzeyi, sınıf düzeyi, sporla ilgilenme durumu, ilgilenilen spor dalı, spor müsabakalarına katılma durumu, spor lisesini tercih etme nedeni ve milli sporcu olma değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir (p>0.05). Bunun yanında spor lisesi öğrencilerinin bedensel zekâ düzeyleri ile beden eğitimi dersine yönelik tutum puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü bir korelasyon bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. (p<0.05). Sonuç olarak spor lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ve bedensel zekâ düzeyleri üzerinde demografik değişkenlerin önemli birer belirleyici olduğu, bunun yanında bedensel zekâ düzeyinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları etkilediği söylenebilir.Anahtar sözcükler: Beden eğitimi, tutum, bedensel / kinestetik zekâ In this research, it was aimed to investigate the relationship between bodily / kinesthetic intelligence and the attitudes towards physical education lessons among sport high school students. 306 students, 81 of whom is women and 225 of whom is men studying at sport high schools in the education year 2015-2016 in İstanbul district took part in this research. In the investigation of the attitudes of the students towards physical education lesson `Attitude Scale for Physical Education Lesson` and in the determination of the bodily intelligence level of the participants a survey related to the kinesthetic intelligence sub dimension of multiple intelligence scale was used. In the statistical analysis of the data obtained from the research, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis H test and Spearman correlation analysis was used in the SPSS 22.0 program. At the end of the research, it was found out that the attitudes and the kinesthetic intelligence points of the sport high school students are high and the attitude points of the students show a statistically meaningful difference based on the variables of doing sports, sport branch, weekly sport exercise hours, the reason for choosing sport high school and being a national sports player (p<0.05). However, it was found out that there is no statistically meaningful difference in the attitudes of the students towards physical education lessons based on the variables as age, gender, the economic situation of family, grade and participating into sports events under the roof of sports clubs (p>0.05). In addition, it was discovered that there is a statistically meaningful difference in the kinesthetic intelligence level of the students based on the variables as gender and weekly hours of sport exercise (p<0.05). On the other hand, it was found out that there is no statistically meaningful difference in the kinesthetic intelligence level of the students based on the variables as age, the economic situation of the family, grade level, being interested in sports, sports branch, participating into sports events, the reason for choosing sports high school and being a national sports player (p>0.05). Besides, it was concluded that there is a statistically meaningful difference and positive correlation between the kinesthetic intelligence level of the sports high school and the attitudes of the students towards physical education lessons (p<0.05). As a result, it can be said that demographic variables are important determinant on the attitudes of the sport high school students towards physical education lesson and kinesthetic intelligence level and that kinesthetic intelligence level can affect the attitudes towards physical education lessons. Keywords: Physical education, attitude, bodily / kinesthetic intelligence
Collections