Üçgenler konusundaki öğrenme güçlüklerinin belirlenerek önlenmesine yönelik tasarlanan teknoloji destekli işbirlikli öğrenme ortamının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin üçgenin yardımcı elemanları konusunu öğrenirken karşılaştıkları güçlükleri tespit etmek ve bu güçlüklerin önlenmesine yönelik tasarlanan teknoloji destekli işbirlikli öğrenme ortamını incelemektir. Yöntem: Bu çalışmada, gelişmiş karma yöntem desenlerinden müdahale deseni kullanılmıştır. Ön test son test kontrol gruplu desenin yürütüldüğü çalışmaya deneysel uygulama öncesinde ve deneysel uygulama sürecinde nitel veriler eklenmiştir. Çalışma grubunu 171 ortaöğretim 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilerin üçgenin yardımcı elemanları konusunda karşılaştıkları güçlükleri önlemeye yönelik, öğrencilerin bilgisayarlar etrafında işbirlikli olarak öğrenim gördükleri öğrenme ortamı tasarlanmıştır. Kontrol gruplarında öğretmenlerin kendi metotlarıyla öğretim yapılırken, deney gruplarında tasarlanan öğretim ortamı (TÖO) ile öğretim yapılmıştır. Çalışmanın verileri üçgenler bilgi testi (ÜBT), görüşmeler ve gözlemlerle toplanmıştır. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler ve SPSS 18.0 programı, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Bulgular: Çalışmada, üçgenin yardımcı elemanları konusunda öğrencilerin karşılaştığı 22 farklı güçlük tespit edilmiştir. Tespit edilen güçlüklerin oranının TÖO ile öğretim yapılan deney grubu öğrencilerinde, kontrol grubu öğrencilerine göre azaldığı belirlenmiştir. Ayrıca, ÜBT ön test puan ortalamaları arasında anlamlı fark olmayan deney ve kontrol gruplarının, ÜBT son test puan ortalamaları arasında deney grupları lehine istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. Bunun yanında, yapılan uygulama boyunca üçgenin yardımcı elemanları konusunun öğretmen ve öğrenciler tarafından TÖO'ya uygun öğretim-öğreniminin gerçekleştirildiği gözlemlenmiştir.Sonuç: Çalışmada, öğrencilerin üçgenin yardımcı elemanları konusunda çeşitli güçlüklere sahip oldukları, güçlükleri önlemeye yönelik tasarlanan öğrenme ortamının öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri önlemede ve öğrencilerin akademik başarılarını artırmada etkili olduğu sonuçları elde edilmiştir. Ayrıca elde edilen bulgular ışığında TÖO'nun okullardaki öğretimlerde kullanılabilir olduğu sonucu elde edilmiştir. Purpose: The aim of this study is to determine the difficulties encountered by students in learning the auxiliary elements of the triangle and to examine the technology supported cooperative learning environment designed to prevent these difficulties.Method: In this study, the intervention pattern, one of the advanced mixed method designs, was used. Qualitative data were added to the study, which was conducted with pre-test post-test control group design, before experimental application and during experimental application process. The study group consisted of 171 high school 9th grade students. A learning environment where students learn with collaboration around computers was designed in order to prevent students' difficulties on the auxiliary elements of the triangle in this study. While the teachers' own methods were used in the control groups, the designed teaching environment (TÖO) was executed in the experimental groups. The data of the study was gathered by triangular information test (ÜBT), interviews and observations. The descriptive statistics and the SPSS 18.0 program were used in the analysis of the quantitative data obtained from the study; the descriptive analysis method was used in the analysis of qualitative data.Findings: There were 22 different difficulties encountered by the students about the auxiliary elements of the triangle in the study. It was determined that the amount of the identified difficulties in the experimental group students who were taught with the designed teaching environment (TÖO) decreased compared to the control group students. In addition, there was a statistically significant difference in favor of experimental groups among the post-test mean scores where there was no significant difference among the pre-test mean scores between the experimental and control groups. Besides, it has been observed that the content of the auxiliary elements of the triangle has been carried out by teachers and students according to the designed teaching environment (TÖO).Results: In this study, it has been obtained that the students have various difficulties in the auxiliary elements of the triangle, the learning environment, which is designed to prevent the difficulties, is effective in preventing students 'difficulties and increasing the students' academic success. Moreover, in the light of the findings, it was obtained that the designed teaching environment (TÖO) can be used in education at schools.
Collections