Müzik destekli öğretim yönteminin yedinci sınıf Türkçe dersi millî kültür temasının öğretimine etkisi: Barış Manço şarkıları örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 7. sınıf Türkçe dersi millî kültür temasının müzik destekli öğre-tim yöntemiyle işitsel/görsel bir öğretim materyali olarak kullanılan Barış Manço şarkı-larının öğrencilerin başarı, yeterlik, tutum ve süreçle ilgili görüşlerine etkisinin olup olmadığı sınanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı; müzik destekli öğretim yöntemiyle yeni anlayışlara ve uygulamalara olanak sağlamak, okul içi ile okul dışında da Türkçe öğretimini ve kültür aktarımını gerçekleştirmek, 7. sınıf Türkçe dersi millî kültür temasında işitsel/görsel bir öğretim materyali olarak kullanılan Barış Manço şarkılarının öğrencilerin başarı, yeterlik, tutum ve süreçle ilgili görüşlerine etkisini incelemektir. Araştırmada nitel ve nicel araştırma tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem desenlerinden olan keşfedici desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Erzurum ili Aziziye ilçesi 19 Mayıs Ortaokulu 7/A ve 7/E sınıflarında öğrenim gören 51 öğrenciden oluşmaktadır. Kontrol grubundaki 7. sınıfta dersler, şarkıdan oluşan öğretim materyallerinin dinletilmeden/izletilmeden şiir formunda okutulmasıyla gerçekleştirilir-ken, deney grubunda dersler şarkıların dinletilmesi/izletilmesiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretim materyallerinin hazırlanmasında Doküman İnceleme Tekniği Verileri, öğrencilere ait bilgileri tespit etmek amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Dinlemeye Yönelik Tutum Ölçeği, Millî Kültür Teması Dinlediğini/İzlediğini Anlama/Anlatma Başarı Testleri, Dinle/İzle/Anlat Dinleme ve Konuşma Yeterlikleri Öğretmen Gözlem Formu ve Öğrenci Görüşme Formu kullanılmıştır. Kişisel bilgi formunun analizinde betimsel istatistiki işlemler, öğrenci görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde de içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Uygulamadan elde edilen nicel verilerin analizinde homojenlik testi sonuçlarına göre parametrik (t-testi ve varyans analizi) ve nonparametrik testler (U testi ve Wilcoxon testi) kullanılmıştır. Barış Manço şarkılarının işitsel/görsel bir öğretim materyali olarak 7. sınıf Türkçe dersi millî kültür temasında kullanımına yönelik yapılan uygulamada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, uygulamanın deney ve kontrol grubunun her ikisinde de başarı ve tutum üzerinde olumlu yönde etkili olduğu fakat müzik destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubunda mevcut öğretim programına göre başarı ve tutumun anlamlı düzeyde daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: 7. sınıf Türkçe dersi, millî kültür temasının öğretimi, müzik destekli öğretim, Barış Manço şarkıları In this research, it was tried to test whether Barış Manço songs, which are used as audio /visual teaching materials for seventh-grade Turkish lesson national culture theme influenced the students' views on success, attitude and process. The main purpose of the research is to provide new insights and applications with music-supported teac-hing method, to carry out the teaching and culture transfer of the Turkish language both inside and outside the school, to examine the effects of Barış Manço songs, which are used as audio/visual teaching materials for seventh-grade Turkish lesson national culture theme, on students' views on achievement, attitude and process. In the research, the exploratory pattern, which is a composite method design used together with qualitative and quantitative research techniques, was used. The study group of research are consist-ed of 51 students from Erzurum province Aziziye district 19 Mayıs Secondary School 7/A and 7/E The lessons from the seventh grade in the control group, while teaching materials composed of songs with the current teaching program are performed in poetry form without listening and watching, lectures in the experimental group were performed by listening and watching the images of the songs.In the research, in order to prepare the teaching materials as a data collection tool, document Inspection techniques data, personal information form for the purpose of determining the information belonging to the students, attitude scale for listening, national cultural theme understan-ding/listening/explaining achievement tests, listen/watch/narrative method, listening and speaking proficiency teacher observation form and student interview form were used. In the analysis of personal information form descriptive statistics processing is utilized, in the analysis of the data obtained from the student interview form, content analysis tech-nique is used. In the analysis of the quantitative data obtained from the application, pa-rametric (t-test and variance analysis) and nonparametric tests (U test and Wilcoxon test), which are were used according to homogeneity test results. When the findings obtained in the application made for the use of Barış Manço songs as an audio / visual teaching material in the seventh class Turkish lesson National Culture is evaluated, it was found that the experiment has effective and a positive effect in both on success and attitude in both experimental and control groups. However, but in the experimental group in which the music-assisted teaching method was applied, it was found to be sig-nificantly more effective on achievement and attitude than the current teaching program.Key Words: 7th Turkish lesson, teaching of national culture theme, music assisted teaching, Barış Manço songs.
Collections