Show simple item record

dc.contributor.advisorHızarcı, Seyfullah
dc.contributor.authorBilgin, Enes Abdurrahman
dc.date.accessioned2020-12-03T15:03:50Z
dc.date.available2020-12-03T15:03:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56417
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada liselerde temel istatistik kavramlarının anlatıldığı veri alt öğrenme alanının öğretiminde kullanılabilecek simülasyon türünde bir öğretim yazılımının tasarlanması ve etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, mobil ve akıllı tahta gibi teknolojilerin bu öğretim yazılımına entegre edilmesi hedeflenmiştir. Diğer taraftan geliştirilen yazılımın öğrencilerin akademik başarılarına, matematiğe ve teknolojiye karşı tutumlarına nasıl etki ettiği de araştırmanın ortaya koymayı amaçladığı diğer sonuçlardır.Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden Tasarım ve Geliştirme Araştırması'nın bir türü olan birinci tip geliştirme araştırması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada yazılımlar geliştirilmiş ve test edilmiştir. Ardından sınıf içerinde kullanılmış ve toplanan veriler analiz edilerek yazılımların etkililiği ortaya konulmuştur. Bulgular: Geliştirme sürecinin sonunda uygulamalar değerlendirilmiş ve artırılmış gerçeklik yazılımının yüzde 74, sanal gerçeklik yazılımının yüzde 72, mobil yazılımının yüzde 63 oranında başarılı olduğu görülmüştür. Yazılımların etkililiğine yönelik yapılan deneysel incelemelerde sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik ve akıllı tahta uygulamalarının VABT puanları açısından anlamlı fark olduğu görülmüştür. TKT ölçeği puanları açısından elde edilen bulgularda ise artırılmış gerçeklik ve mobil gruplarında anlamlı fark tespit edilmiştir. MKT ölçeği puanları incelendiğinde ise grupların tümündeki farkın istatistiksel olarak anlamsız olduğu görülmüştür.Sonuç: Araştırma sonucunda dört öğretim yazılımı elde edilmiştir. Yazılımların yazılım değerlendirme ölçeklerine göre kullanılabilir düzeyde oldukları görülmüştür. Öğrencilerin başarılarına ise artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve akıllı tahta yazılımının anlamlı düzeyde etki ettiği, mobil yazılımının ise anlamlı etkisinin olmadığı görülmüştür. Teknolojiye karşı tutumlara etkisi açısından ise artırılmış gerçeklik ve mobil yazılımlarının anlamlı düzeyde etkili oldukları görülmüştür. Son olarak yazılımların matematiğe karşı tutumlara anlamlı düzeyde etkilerinin bulunmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractObjective: In this study, it is aimed to design a simulation software which can be used in the teaching of statistics in high schools. It is aimed to integrate technologies such as virtual reality, augmented reality, mobile and smart board(computer), which are one of the increasingly common technological tools, into this teaching software. On the other hand, how the software developed affects students' academic achievement, their attitudes towards mathematics and technology were examined.Method: A first type of design research method was used in this dissertation. In the study, the software was developed and tested and then used in the class. The data collected from the students were analyzed and the effectiveness of the software was determined.Results: At the end of the development process, the applications were evaluated and augmented reality software were 74 percent, virtual reality software were 72 percent and mobile software were 63 percent achievement. When the pretest-posttest experimental method for the effectiveness of the software, virtual reality, augmented reality and smart board applications were examined in terms of VABT scores, a significant difference was found. Significant differences were found in the augmented reality and mobile groups in the TKT corrected scores. When the MKT corrected scores were examined, it was seen that the difference in all groups was statistically insignificant.Conclusion: As a result of the study, four instructional software were obtained. The software was found to be usable according to software evaluation scales. While the application of augmented reality has a high impact on students' achievements, virtual reality and smart board software has a moderate effect and mobile software is ineffective. In terms of the impact on the attitudes towards technology, purified reality and mobile software are highly effective and other software is ineffective. On the other hand, none of the software had an effect on attitudes towards mathematics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim matematik dersi öğretim programı veri alt öğrenme alanına yönelik farklı teknoloji destekli öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of different technology supported learning environments for data sub-learning field in secondary mathematics curriculum
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-23
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmStatistics instruction
dc.subject.ytmMobile learning
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEducational software
dc.identifier.yokid10228664
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533633
dc.description.pages265
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess