Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı özyeterlilikleri ile çalgı performans düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Eğitim fakültelerinde öğrenim gören müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı özyeterlilikleri ile lisans başarılarının karşılaştırmalı bir analizini ortaya çıkarmaktır.Yöntem: Bu araştırma, betimsel bir nitelik taşımaktadır. Bu araştırmada model olarak ise tarama modellerinden olan `İlişkisel tarama modeli` kullanılmıştır. Araştırmada üzerinde çalışılacak olan verilerin toplanmasında iki farklı veri toplama aracının kullanılması düşünülmüştür. Araştırmada ilk veri toplama aracı olarak çalgı performansı özyeterlik inancı ölçeği, ikinci ise üzerinde araştırma yapılacak olan öğrenci gurubunun lisans başarı düzeylerine ait not kartları kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı özyeterliliklerinin orta ve yüksek düzeyde olduğu ve sınıf düzeyinde anlamlılık yarattığı cinsiyet ve lise değişkenlerinin ise bu inanç üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca müzik öğretmeni adaylarının başarı düzeylerinin yüksek seviyede olduğu sınıf düzeyi, cinsiyet ve mezun olunan lise değişkenlerinin bu seviye üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı tespit edilmiştir.Sonuç: Son olarak müzik öğretmeni adayının bireysel çalgı özyeterliliklerinin artışına paralel olarak çalgı performansındaki başarı düzeyinin de artış gösterdiği ve bu durumda verilen iki değişkenin birbiriyle doğrudan ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Purpose: The purpose is to carry out a comparative analysis of prospective musics teachers' self-efficacy for individual play and academic achievement in undergraduate education.Method: This research is descriptive. `Relational scan model` which is one of the scanning models is used as a model in this research. The use of two different data collection tools has been considered for the collection of data to be studied in the study. Instrument performance self-efficacy belief scale was used as the first data collection tool in the study and note cards of the student achievement levels of the student group to be researched on the second.Finding: According to the results obtained from the research, it was determined that the musical teacher candidates had medium and high level of individual instrument self-efficacy and made meaningfulness at the class level nevertheless gender and high school variables did not make any significant difference on this belief. Moreover, it is determined that the variables such as gender and graduated high school and the class level of the music candidates in which the achievement level is high do not make a significant difference.Results: Finally, it has been determined that the level of success of instrumental performance increases in parallel with the increase of individual instrument self - efficacy, and that the two variables given in this case are directly related to each other.
Collections