Üniversite öğrencilerinin aile aidiyeti düzeylerinin spor ve farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı; Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Aile Aidiyeti Düzeylerinin Spor ve Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesidir. Çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında farklı bölümlerde öğrenim gören 534'ü spor yapan, 666'sı spor yapmayan, 716 kadın ve 484 erkek olmak üzere toplam 1200 birey üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin aile aidiyet düzeylerini belirlemek için Mavili ve ark. (2014) tarafından geliştirilen `Aile Aidiyeti Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde demografik özelliklerin belirlenmesinde frekans dağılımı, iki bağımsız değişken ile aile aidiyet tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek için Mann-Whitney U testi, ikiden fazla değişken ile aile aidiyet tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek için ise Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki fark p.0,05 anlamlılık düzeyi esas alınarak yorumlanmıştır.Elde edilen bulgulara göre bireylerin aile aidiyet düzeyleri ile cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim gördükleri bölüm, aile yapısı, spor yapma amacı değişkenleri arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Spor yapma durumları arasında anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Beden eğitimi bölümünde okuyan bireylerin aile aidiyeti alt boyutu psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünde okuyan bireylerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Aile aidiyeti toplamında kadın bireylerin, aile aidiyet duygusunun erkek bireylerden yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Spor yapma amaçlarına göre sağlık için spor yapan bireylerin serbest zamanı değerlendirmek için spor yapan bireylerden daha fazla aile aidiyet tutumu sergiledikleri de ön plana çıkmıştır. Bireylerin öğrenim ve spor faaliyetleri döneminde aile aidiyeti tutumunu geliştirmek için ailelere yönelik çeşitli programlar düzenlenebilir. The purpose of the current study is to investigate the family belonging levels of the students from Atatürk University, Kazım Karabekir Faculty of Education in terms of Sport and different variables. The study was carried out on a total of 1200 individuals, 534 of whom were in different departments in the 2017-2018 academic year, 666 of whom were non-sports, 716 women and 484 men. In order to determine the family belonging levels of the students in the survey, `Family Belonging Scale` developed by Mavili et al. (2014) was used. SPSS 22.0 package program was used for analyzing the data. In the analysis of the data, the Mann-Whitney U test was used to determine the frequency distribution of the demographics and to examine the relationship between two independent variables and family belonging attitudes, and to examine the Relationship between multiple variables and family belonging attitudes the Kruskall-Wallis H test was used. The difference between the variables was interpreted on the basis of p0.05 significance level.According to the findings, it was determined that there is a meaningful difference between the family belonging levels of the individuals and gender, class level, department, family structure and sporting intention variables. It was determined that there was no significant difference between the sporting situations. Individuals who study physical training were found to have higher family belonging subscale than those who study in the psychological counseling and guidance department. It was revealed that the total family belonging levels of female members was higher than that of male members. According to sporting purposes, individuals who play sports for health have a greater tendency to belong to the family than sporting individuals to evaluate free time. Several programs for families can be organized to improve the attitude of family belonging during the learning and sporting activities of individuals.
Collections