Individual differences in efl learners: The motivational orientation and age factor
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, motivasyon yönelim farklılıkları ve bunun dil öğrenme üzerinde muhtemel etkilerini İngilizce yabancı dil öğrenenler açısından araştırmaktır. Araştırma ayrıca, farklı motivasyon yönelimlerine ve etkilerine sahip olan yabancı dil öğrenenlerin yaş farklılıklarını ve etkilerini yönelim ile birlikte ilgili olabildiklerini keşfetmeye çalışmıştır. Çalışma herhangi bir kontrol olmaksızın konularını veya konularda manipülasyon ve çalışmanın bağlamı içinde gerçekleştirildiğini incelemek için tasarlanmış olup ve çalışmanın fenomeninin doğal olarak meydana geldiğini anlatmaya çalışmıştır.Yöntem: Çalışmanın amacı doğrultusunda, nicel ve nitel veriler bir anket ve derinlemesine bir görüşme kullanılarak kullanılmıştır ve ardından nicel verilerin ikinci bir kaynağı olarak bir İngilizce yeterlik sınavıyla takip edilmiştir. Aslında, pratik bir araştırma tekniği ve karma yöntem olarak tasarlanmış ve uygulanmıştır. Katılımcıların hepsi pre-intermediate öğrenenlerden ve öğrenme seviyesi aynı olarak genç ve yaşlı, toplam 180 EFL öğrenci arasından özel bir dil okulunda 2013-2014 öğretim yılında seçilmişlerdir.Bulgular: Verilerin analizi, farklı motivasyon yönelimlerinin farklı öğrenme düzeyleri ve yabancı dil öğrenmesi üstesinden gelmeğı ile ilişkili olduğunu göstermiştir. Başka bir deyişle, enstrümantal motivasyon yönelimli öğrenenler integratively motive öğrenciler ile karşılaştırıldığında, farklı görünmüşlerdir. Çalışmanın sonucu, yabancı dil öğrenme bütünleştirici yönelimleri ile, yabancı dilin öğrenmesi daha iyi olduğunu göstermiştir. Elbette, yaş faktörü başka bir değişken olarak öğrenenler arasında anlamlı bir fark ortaya koymuştur. Genç öğrencilerin daha iyi göründükleri halde, yaşlı öğrenciler daha düşük yabancı dil öğrenme yeterliliğini göstermişlerdir.Sonuç: Yönelim ve yaş faktörünun birlikte göz önüne alındığında, bütünleştirici yönelime sahip olan genç öğrenciler, yaşlı öğrencilerin enstrümantal yönelimleri ile karşılaştırıldığında daha iyi görünmektelerdi. Ancak, yönlendirmeyi sabit tutarak, integratively motive edilmiş yetişkinlerle karşılaştırıldığında, integratively motive olan genç öğrencilerin daha yüksek yeterliklerinin var olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir taraftan, daha yaşlı öğrenciler eğer enstrümantal yönelimler sahip olsaydılar, enstrümantal motive olan genç öğrencilerle karşılaştırıldığında daha iyi yapabilirlerdi. Tüm faktörleri birlikte tutarak, en iyi sonuçlar FL öğrenmeye yönelik motivasyon bütünleştirici yönüne sahip olan genç öğrencilerde gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler: enstrümantal, bütünleştirici, motivasyon, yönelim, yeterlilik, yaş faktörü Purpose: The purpose of this study was to investigate the motivational orientation differences among foreign language learners of English and the probable effects of it on learning the language. The study also tried to explore the age differences of the foreign language learners possessing different motivational orientations and the effects that could be related to it combined with the orientation. The study was designed to examine its subjects without any control or manipulation on the subjects and the context of the study in which it was carried out and tried to describe the phenomenon of the study as it naturally occurs. Methodology: In accordance with the purpose of the study, both quantitative and qualitative data were employed by utilizing a questionnaire survey and an in-depth interview, followed by an English Proficiency Test as a second source of quantitative data. In fact, a practical triangulation research technique or mixed method was formulated and applied. The participants included a sum of 180 EFL learners of a private language school in 2013-2014 academic years, all of whom were pre-intermediate learners and were chosen from both younger and older learners of the same level of learning. Findings: The analyses of the data showed that different motivation orientations were correlated with different levels of learning and mastering the FL. In other words, learners with instrumental motivation orientation appeared differently compared with those integratively motivated learners. As it was revealed in the study results the FLL with integrative orientations were better in learning the FL. Of course, the age factor was another variable which revealed a significant difference among the learners. Those older learners showed lower FL proficiency while the younger learners appeared better. Results: Considering the orientation and age factor together, younger learners were better possessing the integrative orientation compared to older learners pertaining instrumental orientation. However, keeping the orientation fixed, it was found that the younger learners got higher proficiency as they were integratively motivated compared to adults who were also integratively motivated. On the other hand, older learners did also better if they had instrumental orientations compared to younger instrumentally motivated learners. Keeping all the factors together, it was demonstrated that the best results were shown in case of the young learners possessing integrative orientation of motivation towards learning the FL. Keywords: instrumental, integrative, motivation, orientation, proficiency, age factor
Collections