Basic principles and their application for effective foreign language education in schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Etkili yabancı dil öğretimi temel prensipleri ve okullardaki yabancı dil öğretiminin bu prensipler üzerine kurulması gerekliliği hakkında pek çok şey yazılmıştır. Fakat bunun pratik olarak nasıl gerçekleştirileceği üzerine çok az şey yayımlanmıştır.Bu çalışma, okullarda etkili yabancı dil öğretiminin sağlanması hususunda gösterilen çabaların olumlu sonuçlar verebilmesi için yabancı dil öğretimi ve öğrenimi temel prensiplerine büyük ölçüde dikkat gösterilmesi gerektiği tezini desteklemektedir. Çalışma, öncelikle, etkili yabancı dil öğretimi esnasında görülen anahtar prensiplerle ilgili birtakım bilgiler sunmakta ve devamında da bu prensiplerin pratiğe nasıl dönüştürülebileceğini açıklamak üzere Erzurum'daki özel bir okulda `vaka incelemesi' yapmaktadır.Araştırma projesi, nitel bir çerçevede gerçekleştirilmiş, veri toplama aracı olarak ise gözlem ve anketler kullanılmıştır. Sonuçta, etkili yabancı dil öğretimi teorik prensiplerinin, yabancı dil sınıflarında uygulanmasının tamamen gerçekçi bir hedef olduğu ve bu uygulamanın okullardaki yabancı dil sınıflarında verilen eğitimin etkinliği için gerekli olduğu sonucuna varılmıştır. Çıkarılan ikinci sonuç ise bu hedefin gerçekleştirilmesine yardımcı olan unsurlar arasında, iletişimsel dil öğretim yöntemi, öğretmen tarafından üretilen ders materyalleri ve uygun sınıf yönetimi tekniklerinin bulunduğudur. Much has been written about the basic principles of effective foreign language teaching (FLT) and the need that FLT in schools should be based on these principles. However, too few work has been published on how this can practically be achieved.This study supports the thesis that considerable attention must be paid to the basic principles of FL teaching and learning in order that efforts to achieve effective FL teaching in schools may be productive. It, first of all, presents some data on the key principles which appear to be involved in when effective foreign language (FL) teaching and learning take place, and, in what follows, conducts a case study ? in a private school in Erzurum ? in order to explain how these principles can be put into practice.The research project was done within a qualitative framework and, as data-collecting instruments, observation and questionaires were used. At the end, it was concluded that the implementation of theoretical principles of effective FL teaching within the limits of actual FL classrooms was an entirely realistic goal, and, this implementation was what the effectiveness in FL education in schools called for. A second conclusion was that communicative approach, teacher-created materials, and proper classroom management techniques were among the contributors to the achievement of this goal.
Collections