İlköğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin medya okuryazarlığı dersine ilişkin algıları (Erzurum İli Örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı dersine ilişkin algılarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Erzurum ilinde öğrenim görmekte olan ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise seçilen 5 ilköğretim okulunda 2010-2011 eğitim öğretim yılında 7. ve 8. sınıfta medya okuryazarlığı dersi almış 500 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin Medya Okuryazarlığı dersine yönelik algıları Çınkır vd. (2009) tarafından geliştirilen 5'li likert tipi ölçek ile ölçülmüş ve örnekleme ait diğer bilgiler araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile edinilmiştir.Elde edilen verilerin analizi için, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, kategorik değişkenler arasındaki ilişkinin bulunması için Ki-Kare Testi kullanılmıştır. Analizler SPSS 17.0 paket programı ile yapılmıştır.Araştırma sonucunda, öğrencilerin medya okuryazarlığı dersini genelde olumlu algıladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenim gördükleri okullara göre medya okuryazarlığı dersine ilişkin algıları genelde farklılaşma göstermemiştir. Ancak okul değişkeni ile medya, medya okuryazarlığı dersinin işlenişi, medya okuryazarlığı dersinin algılanışı ve medya okuryazarlığının etkileri arasında bazı anlamlı farklılıklar bulunmuştur. This research paper has been carried out to determine the perception of the primary students to media literacy course of in 7thand 8th degree. The research has been done in accordance with general screening model. The primary students in 7th and 8th grade studying in Erzurum make up the content of the research. The sample consists of 500 students - chosen from 5 primary schools- in 7th and 8th grade in 2010-2011 school year and taking media literacy course. In the research the perceptions of the students to media literacy course has been measured by likert scale with 5 developed by Çınkır and others (2009) and the other data have been acquired by personal information form enhanced by the researcher.For analysis of the acquired data, frequency and percent values have been calculated and chi square test has been used to find the relation among categorical variables. Analyses have been made through the SPSS 17.0 packaged software.At the end of the research, it has been decided that the students comprehend media literacy course positively. Perceptions of the students to media literacy course show no differences according to the schools. However, some considerable differences have been determined on the subjects of school variable and media, teaching and comprehension of media literacy course and the effects of media literacy course.
Collections