5. sınıf sosyal bilgiler dersinde farklı öğretim yöntemlerinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı drama ve bilgisayar destekli öğretim [BDÖ] yöntemlerinin ve ders kitabı merkezli öğretimin ortaokul 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Bir Ülke Bir Bayrak` ünitesindeki bazı soyut kavramlarla ilgili öğrencilerin akademik başarıları ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkilerini incelemektir. Bununla birlikte drama ve BDÖ yöntemlerine dair öğrenci görüşleri incelenerek başarı farklılıklarının muhtemel sebeplerininin ortaya konması amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada karma yöntemden yararlanılmıştır. Çalışma grubu Ağrı ilindeki bir ortaokulun 5. sınıfındaki 78 öğrenciden oluşmuştur. Deney gruplarından birine drama, diğerine BDÖ yöntemiyle öğretim; kontrol grubuna ise ders kitabı merkezli öğretim beş hafta süreyle uygulanmıştır.Bulgular: Grupların ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında deney gruplarında son test lehine anlamlı fark olduğu, kontrol grubunda ise bu test puanları arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Grupların son test ve kalıcılık testi puanları karşılaştırıldığında test puanları arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Öte yandan grupların son test puanları karşılaştırıldığında deney grupları lehine anlamlı fark mevcutken deney grupları arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Grupların kalıcılık testi puanları için de aynı durum geçerlidir. Nitel veriler incelendiğinde drama yöntemi ve BDÖ yöntemiyle öğrencilerin eğlenerek, daha iyi ve kolay öğrendikleri gibi olumlu görüşlerin yoğun olduğu görülmüştür.Sonuç: Drama ve BDÖ yöntemlerinin akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığının artışında etkili olduğu fakat bu yöntemlerin aralarında anlamlı bir fark olmadığı; ders kitabı merkezli öğretimin ise akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığı açısından anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrencilerin drama ve BDÖ yöntemleriyle ilgili çoğunlukla olumlu düşüncelere sahip olduğu, bu durumun akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığının artışını desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Purpose: The purpose of this study is to investigate the effectiveness of drama and computer-assisted teaching [CAT] methods and textbook-based teaching on students' academic achievements and knowledge retention about some abstract concepts in secondary school 5th grade `One Country One Flag` unit in social studies course. Moreover, it is aimed to reveal the possible reasons of differences in achievement by examining students' opinions about drama and CAT methods.Method: Mixed method was used in this study. Participants were consisted of 78 students who are 5th graders enrolled in an elementary school located in Ağrı city centre. One of experimental groups was instructed with drama and the other was with CAT method while control group was instructed with textbook-based teaching for five weeks-period.Findings: When the pre-test and post-test scores of the groups were compared, it was seen that there was a significant difference in favor of the post-test in the experimental groups and there was no significant difference between these test scores in the control group. When the post-test and retention test scores of the groups were compared, there was no significant difference between the test scores. On the other hand, there was a significant difference in favor of experimental groups when the post-test scores of the groups were compared, but there was no significant difference between the experimental groups. The same applies to the retention test scores of the groups. Based on the qualitative data, there are frequently repeating opinions as students' were enjoyably, better and easier learning with drama and CAT methods.Results: It is deduced that drama and CAT methods are effective in increasing of students' academic achievements and knowledge retention but it makes no significant differences between these methods; however, textbook-based teaching makes no significant differences with regard to academic achievements and knowledge retention. Also it is concluded that student have intensively positive opinions about drama and CAT methods, this situation supports increase in students' academic achievements and knowledge retention learnt.
Collections