Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin teknopedegojik alan bilgisi (tpab)yeterliliklerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmayla Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin teknopedagojik eğitime yönelik yeterliliklerinin belirlenmesi ve bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) etkili bir şekilde kullanabilme becerilerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla beraber, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin BİT kullanım seviyeleri ve teknopedagojik eğitime yönelik yeterlik durumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi bu çalışma ile ortaya konulmuştur.Yöntem: Ortaöğretim kurumlarında görev yapan Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin Teknopedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Yeterliliklerini belirlemeye yönelik olarak yapılan bu araştırmada nicel araştırma desenlerinden olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Tarama araştırmaları özellikle geniş bir evrenin belli bir özelliğini tanımlamak için oldukça elverişli bir desendir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği gerekli izinler alınarak kullanılmıştır. Evreni temsil den örneklem grubuna uygulanan ölçek vasıtasıyla elde edilen veriler uygun istatistiki testlerle analiz edilmiştir. Bulgular: Bu çalışmada, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin (TPAB) yeterlilikleri çeşitli değişkenlere göre farklılık göstermektedir. Ortalamalar incelendiğinde erkek öğretmenlerin puan ortalamalarının cinsiyet değişkeni bakımından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu ve cinsiyetin teknoloji bilgisi, pedagojik içerik bilgisi, teknolojik içerik bilgisi, teknolojik pedagojik bilgi ve teknopedagojik alan bilgisi toplam puan düzeyini anlamlı olarak etkileyen bir değişken olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Lisansta alınan bilgisayar eğitimi, kıdem, yaş, mezun olunan fakülte gibi değişkenlere göre veriler incelendiğinde ise bazı alt boyutlar açısından anlamlı düzeyde farklılaşmanın olduğu bulgusuna bu araştırma ile ulaşılmıştır. Sonuç: Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin (TPAB) yeterlilikleri bütün olarak değerlendirildiğinde Erkek öğretmenlerin bayan öğretmenlere göre (TPAB) yeterliliklerinin daha iyi olduğu, yine Eğitim Fakültesi mezunu Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin Edebiyat Fakültesi mezunlarına göre teknopedagojik alan bilgisi yeterliklerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Teknopedagojik alan bilgisi, Türk dili ve edebiyatı öğretmeni, TPAB yeterlilik Objective: The aim of this study is to determine the proficiency levels of Turkish Language and Literature teachers for technopedagogical education and to evaluate their ability to use information and communication technologies (ICT) effectively. For this purpose, the study of the ICT usage levels and the competence status of techno-pedagogical education of Turkish Language and Literature teacher in terms of some variables were revealed with this study.Method: In this study, which was conducted in order to determine the Technopedogical Field Knowledge (TPACK) Competence of Turkish language and literature teachers working in secondary education institutions, the survey method, which is one of the quantitative research patterns, was used. Survey research is a particularly convenient pattern to describe a particular feature of a large universe. In the study, Technological Pedagogical Field Knowledge Scale was used as a data collection tool with the necessary permissions. The data obtained through the scale applied to the sample group from the representation of the universe were analyzed by appropriate statistical tests.Findings: In this study, the competences of Turkish Language and Literature teachers (TPACK) differ according to various variables. When the averages were examined, it was found that the mean scores of male teachers were significantly higher in terms of gender variable and that gender was a variable that significantly affected the total score level of technology knowledge, pedagogical content knowledge, technological content knowledge, technological pedagogical knowledge and techno pedagogical field knowledge. When the data were analysed according to variables such as computer education, seniority, age, and faculty graduated from the license, it was found that there was a significant difference in terms of some sub-dimensions.Conclusion: When the competences of Turkish Language and Literature teachers (TPACK) were evaluated as a whole, it was concluded that male teachers had better competencies than female teachers (TPAB), and it was concluded that Turkish Language and Literature teachers who graduated from the Faculty of Education had higher technopedogical field knowledge competencies than the graduates of the Faculty of Literature.Key Words: Technopedogical field knowledge, Turkish language and literature teacher, TPACK proficiency
Collections