Fen bilimleri öğretmenleri için proje kültürü ölçeği geliştirilmesi ve proje kültürlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın iki temel amacı vardır. Birincisi fen bilimleri öğretmenlerinin proje kültürünü belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek ve fen bilimleri öğretmenlerinin proje kültürünü belirlemektir. Öğretmenlerin proje kültürünü daha iyi anlayabilmek için bazı demografik özelliklere (cinsiyet, yaş, mesleki deneyim) ve proje yazma eğitimi alma durumlarına göre öğretmenlerin proje kültürü düzeyleri incelenecektir. İkinci amacı ise fen bilimleri öğretmenlerinin girişimcilik ve mesleki öz-yeterliklerinin proje kültürlerini yordama düzeyini incelemektir.Yöntem: Araştırmada ölçek geliştirme kısmında nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ikinci kısmında ise doğrudan ilişkileri test etmeye yönelik çok faktörlü yordayıcı korelasyonel desen kullanılmıştır.Bulgular: Fen bilimleri öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, mesleki deneyim (yıl), proje yazma eğitimi alma durumları; mesleki öz-yeterlik, girişimcilik, proje kültürü ölçekleri ve proje kültürü ölçeği alt boyutları açısından ele alınmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlik ve girişimciliklerinin, proje kültürünü yordama durumlarına ilişkin bulgular oluşturulmuştur.Sonuç: Fen bilimleri öğretmenlerinin proje kültürünü belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir. Fen bilimleri öğretmenlerinin cinsiyetleri, yaşları ve mesleki deneyimleri arasında, mesleki öz-yeterlik, girişimcilik, proje kültürü ölçeği ve proje kültürü ölçeği alt boyutları açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin proje yazma eğitimi almalarının girişimcilik düzeyi ve mesleki öz-yeterlik üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığı, proje kültürü ve proje kültürü ölçeği alt boyutlarından ''projeye yönelik tutum'' boyutu üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Fen bilimleri öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlik ve girişimciliklerinin proje kültürünü anlamlı olarak yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Purpose: There are two main objectives of this study. The first is to develop a valid and reliable scale to determine the project culture of science teachers and to determine the project culture of science teachers. In order to better understand the project culture of the teachers, the project culture levels of the teachers will be examined according to some demographic characteristics (gender, age, professional experience) and the status of receiving project writing training. The second objective is to examine the level of science teachers' entrepreneurship and professional self-efficacy predicting project cultures.Method: In the research, quantitative research method was used in the scale development section. In the second part of the study, a multifactorial predictive correlational pattern was used to test direct relationships.Findings: Science teachers' gender, age, professional experience (years), project writing training status; professional self-efficacy, entrepreneurship, project culture scales and project culture scale. The findings of science teachers' professional self-efficacy and entrepreneurship predicted the project culture.Result: A valid and reliable scale was developed to determine the project culture of science teachers. There was no significant difference between the gender, age and professional experiences of science teachers in terms of professional self-efficacy, entrepreneurship, project culture scale and project culture scale sub-dimensions. It was seen that science teachers' project writing education did not make a significant difference on entrepreneurship level and professional self-efficacy, and it made a significant difference on tutum attitude towards project 'dimension of project culture and project culture scale. It was concluded that science teachers' professional self-efficacy and entrepreneurship significantly predicted the project culture.
Collections