Sosyal bilimler lisesi öğrencilerine blok tabanlı programlama öğretiminin kaygı, bilişsel yük ve başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; sosyal bilimler lisesi bilgisayar bilimi dersinde Blockly görsel programlama aracının kullanıldığı ve kullanılmadığı hazırlık sınıflarındaki programlama eğitiminin öğrencilerin kaygı seviyelerine, bilişsel yüklerine ve akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Ayrıca araştırmada öğrencilerin programlama kaygılarını, bilişsel yüklerini ve başarılarını etkileyen faktörler ortaya konmuş ve uygulamaya yönelik öğrenci görüşleri belirlenmiştir.Çalışmada, karma araştırma desenlerinden Çeşitleme kullanılmıştır. Çalışma grubu, Alanya Sosyal Bilimler Lisesi'nde öğrenim gören toplam 90 öğrenciden oluşmaktadır. `Bilgisayar Programlama Kaygı Ölçeği`, üç alt boyuttan oluşan `Bilişsel Yük Ölçeği`, `Programlama Başarı Testi` ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Öğrencilerin kaygı seviyeleri arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Öğrencilerin bilişsel yük seviyelerinde ise gruplar arası anlamlı bir fark görülmezken blok tabanlı programlama aracı kullanılan grubun bilişsel yük seviyesinin daha az olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin programlama başarı seviyelerinde ise blok tabanlı programlama öğretimi yapılan grup lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın nitel boyutunda ise öğrencilerin programlama kaygılarını, bilişsel yüklerini ve başarılarını etkileyen faktörler olduğu görülmüştür. Blok tabanlı programlama aracı kullanımının öğrencilerin programlama kaygılarını olumlu yönde etkilediği, bilişsel olarak daha az yüklendikleri ve akademik olarak daha başarılı oldukları görülmektedir. Bu çalışmanın ortaöğretim müfredatına eklenen bilgisayar bilimi dersi ile ilgili olarak yapılacak çalışmalara öncülük yapacağı, ayrıca ileri parogramlama becerisi gerektiren ve ortaöğretim düzeyinde yapılacak programlama eğitimi temelli çalışmalara da yol göstereceği düşünülmektedir. In this study, the effect of programming education on anxiety levels, cognitive loads and achievements of the students, given in the computer science course of social sciences high school' preparatiory classes, in some of which Blocky visual programming tool is used and in some of which not, was examined. Besides, factors affecting their programming anxieties, cognitive loads and achievements was put forward in the present study, and students' perspectives were determined about this study. In the study, the method of Triangulation in the mixed research patterns was used. The study group consisted of a total of 90 students, of which the Alanya Social Sciences High School. `Computer Programming Anxiety Scale`, three subdimensional `Cognitive Load Scale`, `Programming Achievement Test` and a semi-structured interview form were used. There is not a significant difference between the the anxiety levels of the students. While it wasn't seen between the cognitive levels of the groups, that of the group utilizing block-based programming was found lower. A significant difference between the achievement level was found in favor of the group given block-based programming education. It was found from the qualitative aspect of the study that factors affecting students' the programming anxieties, cognitive loads, and achivement.It was found that the utilization of block-based programming positively affect the programming anxieties of the students, and they are loaded less cognitively, and became academically more successful. It is believed that the this study will guide the studies of computer science included in the secondary school curriculum, and the programming based studies requiring advanced programming skills to be conducted on secondary school level.
Collections