Investigating the impacts of mediated glosses on reading comprehension and vocabulary learning in foreign language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç. Bu tez çalışması, üç farklı çoklu ortam açıklama türünün metin türünü de hesaba katarak yabancı dil öğrenenlerin okuduğunu anlama ve kelime öğrenmeleri üzerindeki etkilerini incelemiştir. Yöntem: Bir karma yöntem araştırması olan bu çalışma, 119 ikinci ve üçüncü sınıf İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin rastgele üç deney ve bir kontrol grubuna atanmasıyla yürütülmüştür. Deney grupları üç farklı türde sözcük açıklaması almışlardır: sadece yazılı; yazılı ve görsel; yazılı, görsel ve sesli açıklamalar. Katılımcılar, üç farklı türde metni gruplarına uygun şartlar altında bilgisayar ortamında çevrimiçi olarak okumuş ve uygulamalardan sonra her bir metne yönelik okuduğunu anlama ve sözcük bilgisi testini cevaplamışlardır. Katılımcıların çevrimiçi sözcük açıklamalarına yönelik tutumları bir anketle ölçülmüştür. Katılımcıların uygulama ile alakalı görüşleri, algıları ve deneyimleri ise geri-dönüt anketi ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle değerlendirilmiştir. Nicel veriler tanımlayıcı istatistik, varyans analizi, t-test ve korelasyon analizi yordamıyla incelenirken, görüşme verileri içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular: Çoklu ortam açıklamaları arasında, yazılı, görsel ve sesli açıklamaların birlikte kullanımının yazılı ve görsel açıklama ya da sadece yazılı açıklamaya kıyasla okuduğunu anlama başarısında daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Sözcük bilgisi açısından yazılı, görsel ve işitsel açıklamaların birlikte kullanıldığı grup, diğer deney gruplarından istatistiksel olarak daha başarılı bulunmuştur. Metin türü bağlamında ise sonuçlar sözcük açıklamalarıyla desteklenmiş öyküleyici metnin, açıklayıcı metin türlerine göre daha fazla anlaşıldığını gösterirken, sözcük hatırlama bağlamında metin türleri arasında bütün gruplar için geçerli olan anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Çevrimiçi açıklamalara karşı katılımcıların olumlu tutumlara sahip oldukları görülmüştür. Sonuç: Sözcük açıklama tekniği, yabancı dilde okuduğunu anlama ve sözcük kazanımı üzerinde olumlu etkilere sahiptir.Anahtar Kelimeler: sözcük açıklaması, çoklu ortam öğrenme, kelime öğrenme, okuduğunu anlama. Purpose: This dissertation explored the impacts of three combinations of mediated glosses along with text type on the enhancement of reading comprehension and vocabulary development of foreign language learners. Method: Adopting a mixed methods research, this study was conducted on 119 sophomore and junior ELT students randomly assigned to three treatment groups receiving textual, the combination of textual and pictorial or the combination of textual, pictorial and audio glosses as well as one control group. The participants read three texts with various types and answered three reading comprehension and vocabulary tests online at the end of the treatment. Their attitudes towards online glosses were measured with a questionnaire. The participants' opinions about the treatment were examined through a feedback questionnaire and semi-structured interviews. The analyses of quantitative data were carried out through descriptive statistics, ANOVA, t-tests, correlation analysis whereas content analysis was adopted for interview data.Results: The combination of textual, pictorial and audio glossing was significantly more effective on the participants' reading comprehension than the combination of textual and pictorial glossing, and single textual glossing. The combination of textual, pictorial and audio glossing was statistically more effective than textual+ pictorial glossing and textual glossing on the participants' vocabulary learning. The narrative glossed text was understood more than glossed expository texts whereas there was no significant difference for word retention in all glossing conditions. The participants in experimental groups had positive attitudes towards online glosses. Conclusion: Glossing has positive impacts on reading comprehension and vocabulary learning in a foreign language. Keywords: gloss, multimedia learning, vocabulary learning, reading comprehension
Collections