Müzik öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik öz yeterlik düzeyleri üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç:Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmenlerinin mesleki öz yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu çerçevede müzik öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik tutumları, müzik öğretimi öz yeterlik algılarının alt faktörleri ve müzik yeteneği öz yeterlik algıları cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri gibi değişkenler açısından analiz edilmiştir. Yöntem:Nicel araştırma yaklaşımına dayalı betimsel yaklaşımın uygulandığı bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılarak, müzik öğretmenlerinin öz yeterlik düzeyleri üzerinde müzik eğitimi ders içeriğinin yordayıcı etkisi analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı, Bahar Yarıyılında Erzurum il merkezindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan müzik öğretmenleri olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemi ise, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı, Bahar Yarıyılında Erzurum il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan ve tesadüfî örneklem yöntemiyle belirlenen 74 müzik öğretmeninden oluşmaktadır.Bulgu: Araştırmada elde edilen verilere göre, eğitim düzeyinin müzik öğretmenlerinin mesleklerine karşı öz yeterlik düzeyleri üzerinde etkili olduğu görülmüş; bu doğrultuda müzik öğretmenlerinin öz yeterlik düzeylerinin, kendilerini müzik alanında yetkin hissetmelerine paralel bir eğilim gösterdiği bulguları elde edilmiştir.Sonuç: Araştırma sonucunda, müzik eğitimi ders içeriği sorun algısının öğretmenlerin öz yeterlik düzeylerinin yordadığı, müzik eğitimi içeriği sorun algısının öğretmenlerin öz yeterlilik düzeylerine etkisinin düşük seviyede olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: eğitim, müzik eğitimi, öz yeterlik, müzik alanında yetkinlik Aim: The aim of this research is to analize the level of the self-efficay of music teachers in terms of various variables. In this context, the attitudes of music teachers to the music education have been analized according to subfactors like their perception of self-capacity on music education and their perception of music ability self-efficacy, gender, age, the level of their grade in which they get their education.Method: In this study in which descriptive approach based on quantitive search approach was carried out, ıt has been analized the predictor effects of the content of music lesson education on the level of self efficacy of music teachers, by being used discriptive survey model. The analysis group of this research has been determined as the music teachers who works in primary, secondary and high schools in Erzurum city centre in the spring time of 2015-2016 Educational Year.The sample of this research is consisted of 74 music teachers who works in the schools of Ministery of Education in Erzurum city centre in the spring time of 2015-2016 Educational Year. The teachers were determined by the method of random simpling.Finding: According to findings found in this research, it is has seen that the level of education is effective on the level of self-efficacy of the music teachers about their job. In this direction it has been obtained that the level of self- efficacy of music teachers shows parallel tendency to feel themselves qualified in the music field.Results: At the end of the research, it has been seen that the perception of the content problem of music education predicts self-efficacy of teachers. In addition, the perception of the content problem of music education has low effect on the level of self-efficacy of teachers.Keywords: education, music education, self-efficacy, competence in music field.
Collections