İlköğretim 7. sınıf müzik öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı; İlköğretim 7. sınıf müzik öğretiminde teknoloji destekli öğretim materyali kullanımının öğrencilerin akademik başarı düzeylerine etkisini tespit etmektir.Yöntem: Bu çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden eşleştirilmemiş ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılına devam eden Kars ili merkezinde bulunan 2 İlköğretim okulunun 7. sınıfları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ile programlı öğretim yöntemine göre hazırlanmış müzik öğretim materyali ve internetten ulaşılan müzik konulu çizgi film/animasyonlar kullanılmıştır. Araştırmada 10 hafta süre ile deneysel çalışma yapılmıştır. Deneysel çalışma öncesinde öğrencilerin mevcut bilgilerinin ortaya çıkarılması için ön test (başarı testi), uygulamaya başlanmadan önce gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencileri müzik derslerini, bilgisayar laboratuarında, bilgisayar karşısında ve akıllı tahtada, Adobe Flash CS3 programı ile hazırlanan bilgisayar destekli öğretim materyali ile işlerken, kontrol grubu öğrencileri ise dersleri sınıf ortamında, anlatım, soru-cevap yöntemlerini kullanarak işlemişlerdir. Bulgular: Bağımsız örneklem grupları için parametrik ve non-parametrik testler kullanılarak, deney ve kontrol gruplarının ön test-son test ortalamaları karşılaştırılmış ve ön test-son test arasındaki farka bakılmıştır. Müzik öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya etkisinin incelenmesi sürecinde, deney grubunun başarı seviyesinin kontrol grubuna göre anlamlı ölçüde arttığı belirlenmiştir.Sonuç: Araştırma bulguları sonucunda; çalışılan okullarda müzik derslerinde teknoloji destekli materyal kullanımının etkili olduğu, işitsel ve görsel algının bir arada kullanımının başarıyı arttırmaya etkisi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Purpose: The purpose of this research is to determine the effect of using technology-assisted teaching materials in primary education 7th-grade music teaching on academic achievements of the students.Method: In this study, quasi-experimental design with the unpaired pretest-posttest control group is used from quantitative research methods. The study group of the research consists of 7th-graders of 2 primary schools in Kars city centre, who continue to the second semester of 2017-2018 academic year. In the research as data collection tools; the achievement test developed by the researcher, programmed instructional methods, and cartoons/animations on the music theme found online were used. The experimental study has been carried out for ten weeks. Before the experimental study, pre-test (achievement test) was applied in order to reveal the current knowledge of the students. While the experimental group students were taught their music lessons in the computer lab, on the computer and on the smart board by using the computer-aided teaching material prepared in Adobe Flash CS3 program, the control group students were taught the lessons in the classroom by using narrative, question-answer methods.Findings: For independent sample groups, by using parametric and non parametric tests, the pre-test and post-test averages of the experimental and control groups were compared and the differences between the pre-test and post-test results were used. In the process of examining the effect of using technology-assisted materials in music teaching on academic achievement, it was determined that the level of achivement of the experimental group increased significantly compared to the control group. Conclusion: As a result of the research findings, it has been concluded that the use of technology-assisted materials in music lessons is effective in schools worked on and that the combination of auditory and visual perception has an effect on increasing success.
Collections