Kur`an kursları öğretici kitabındaki uygulamaların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmada, 4-6 yaş grubu Kur'an kursları öğretici kitaplarındaki uygulamaların incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu araştırma, karma araştırma desenine göre yapılmıştır. Nicel boyutta çalışma grubundan elde edilen verilerin frekans ve yüzde değerleri SPSS 22.00 istatistik paket programı ile incelenmiştir. Nitel boyutta katılım gösteren öğreticilerden görüşler alınarak veri toplanmıştır. Verilerin analiz aşamasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.Bulgular: Hikayelerin görselden takip edilebilecek şekilde sunulması gerektiği belirtilmiştir. Öğreticilerin çoğunun okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi üzerine bir eğitim almadıkları görülmüştür. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere nazaran etkinlikleri uygulamada daha ilgili ve katılımcı oldukları belirtilmiştir. Kur'an öğrenmeye yönelik etkinlik ve materyallerin yeterli görülmeyip artırılması gerektiği belirtilmiştir. İlkokula hazırlayıcı uygulamaların yetersiz olduğu belirtilmiştir.Sonuç: Etkinliklerin birbirinin tekrarı niteliğinde olduğu, öğrenci yaş seviyeleri ihmal edildiğinden, öğreticilerin alternatif etkinlik üretmekte güçlük yaşadıkları bu nedenle her yaş aralığına göre etkinlik kitapları tasarlanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Teknolojik cihaz etkinlikleri düzenlenmesi gerektiği tespit edilmiştir. Öğreticilerin kendini geliştirme gayreti içinde olduğu görülmüştür. Hizmet içi eğitim kursu ve seminer sürelerinin daha uzun tutularak ve pratiğe ağırlık verilerek uygulanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Örgün Eğitim, Yaygın Eğitim, Kur'an Kursu, 4-6 Yaş Grubu Kur'an Kursu Eğitimi, Etkinlik Temelli Öğretim, Etkinlik Temelli Öğretim Yöntemleri. Purpose: In this research, it was aimed to analyse the practises teachers's books of 4-6 age group Qur'an courses.Method: This research was done according to mixed research pattern. Frequency and percentage values of data acquired from quantitative study group were analysed with SPSS 22.00 statistics packet programme. Data was collected from the instructors who joined qualitatively. Descriptive analysis technique was used while analyzing data.Findings: It has stated that the stories should be presented in a way that can be followed visually. It was seen that most of the instructors had pre-school and child development education. It was stated that female students are more interested and participatory than male students on doing the activities. Instructors haven't found the activities and materials on learning Qur'an sufficient and have stated that they should be increased. It has been stated that preparatory practices to primary school is inadequate.Result: It was been determined that activities are repetitions of each other, while preparing the activities, students age levels are ignored, because of this inadequacy, they don't appeal to current students and in that case instructors have difficulty in coming up with alternative activities. It has been come to conclusion that it is necessary to desing activity books for all age groups. It has been determined that technological device activities should be prepared. It has been come to conclusion that in service training courses' and seminars' time should be keep longer and should be applied practice based.Keywords: Religious Education, Formal Education, Non-Formal Education, Qur'an Course, 4-6 Age Group Qur'an Course Education, Activity Based Teaching, Activity Based Education Methods.
Collections