ARCS motivasyon modelinin sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyon düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma, ARCS (Attention Relevance Confidence Satisfaction) Motivasyon Modelinin öğrencilerin akademik başarısına ve sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Erzurum ilinde bir ortaokulun iki farklı şubesinde öğrenim gören toplam 47 (DG=24, KG=23) altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin akademik başarılarını belirlemek amacıyla `Üretim Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanı Başarı Testi` (ÜDTT) ve öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarını belirlemek amacıyla `Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi` (ÖMMA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ÜDTT' den ve ÖMMA'dan elde edilen verilerin analizi SPSS 22 paket programında Bağımsız Gruplar T-testi kullanılarak yapılmıştır.Bulgular: Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, akademik başarı açısından deney ve kontrol gruplarının ön test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, son test puanları arasında ise anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra deney grubundaki öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarının, kontrol grubundaki öğrencilerin motivasyonlarına göre daha yüksek olduğu saptanmıştır.Sonuç: Araştırma sonucunda, ARCS Motivasyon Modeline göre tasarlanan sosyal bilgiler öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonları üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: sosyal bilgiler, motivasyon, arcs motivasyon modeli Purpose: This study was carried out to determine the effect of ARCS (Attention Relevance Confidence Satisfaction) Motivation Model on students' academic achievement and motivation towards social studies course.Method: Quasi-experimental design which is one of the quantitative research methods was used in this study. The participants consist of 47 (EG = 24, CG = 23) sixth grade students studying in two different branches of a secondary school in Erzurum. `Production Distribution and Consumption Learning Area Achievement Test `was used to determine students' academic achievement and `Teaching Materials Motivation Questionnaire was used to determine the students' motivation towards social studies course.Findings: Based on the findings of the research, it was found that there was no significant difference between the pre-test scores of the experimental and control groups in terms of academic achievement and there was a significant difference between the post-test scores. In addition, it was found that the motivation of the students in the experimental group towards the social studies course was higher than the motivation of the students in the control group.Result: This study reveals that social studies teaching designed based on ARCS Motivation Model had a positive effect on students' academic achievement and motivation.Key Words: Social studies, motivation, arcs motivation model
Collections