Ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde kural oluşturma stratejisinin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Ortaokul 5.sınıf sosyal bilgiler dersinde kural oluşturma stratejisinin etkililiğini incelemek ve kural oluşturma stratejisine yönelik öğrenci ve öğretmen görüşlerini tespit etmektir.Yöntem: Araştırmada karma araştırma desenlerinden gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, Erzurum ili Aşkale ilçesinde bir ortaokulun 5. sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 38 (DG=19, KG=19) öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin akademik başarılarını belirlemek için Akademik Başarı Testi (ABT), uygulanan kural oluşturma stratejisi hakkında öğrencilerin görüşlerini tespit etmek için açık uçlu sorulardan oluşan anket formu, öğretmen görüşlerini belirlemek için ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ABT'den elde edilen verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi; anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin akademik başarılarını belirlemek için DG ve KG'ye ön test ve son test olarak uygulanan ABT puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Nitel bulgularda ise kural oluşturma stratejisi, DG'nin ilgisini çekmiş ve kuralların benimsenmesinde etkili olmuştur. Öğretmenler de DG'de fark edilir derecede olumlu yönde değişim yaşandığını ve kurallara uyulduğunu belirtmişlerdir. Dolayısıyla kural oluşturma stratejisinin etkililiğiyle ilgili öğrenci ve öğretmenlerin görüşleri olumludur.Sonuç: ABT sonucunda gruplar arasında anlamlı bir fark olmamasına rağmen nitel veriler ışığında kural oluşturma stratejisinin öğrenci davranışlarına pozitif etki yaptığı tespit edilmiştir. Purpose: The aim of this course is to examine the effectiveness of the rule-making strategy in the 5th grade social studies course and to determine the views of students and teachers about the rule-making strategy.Method: In the current study, the design embedded from mixed research designs was used. The study group of the study consists of 38 (EG=19, CG=19) students attending 5th grade of a secondary school in Aşkale district of Erzurum province in 2014-2015 academic year. As a data collection tool, Academic Achievement Test (AAT) was used to determine students' academic achievement, a questionnaire consisting of open-ended questions was used to determine the students' views on the rule making strategy, semi-structured interview form was used to determine teachers' views. As a result of the study, independent groups t-test was used for the analysis of the data obtained from AAT. In the analysis of the data obtained from the questionnaire and semi-structured interview form, content analysis was used.Findings: It was determined that there was no significant difference between the AAT scores applied to EG and CG as pre-test and post-test. In qualitative findings, the rule-making strategy attracted the attention of the EG and was effective in adopting the rules. The teachers stated that there was a noticeable positive change in EG and that the rules were obeyed. Therefore, the opinions of students and teachers about the effectiveness of the rule-making strategy are positive.Result: Although there was no significant difference between the groups as a result of AAT, it was found out that the rule-making strategy had a positive effect on students' behaviors in the light of the qualitative data.
Collections