Tef`ilelere örnek beyitlerle aruz öğretiminin etkisi ve kalıcılığı üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Çalışmamızın temel amacı ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersi kapsamında yer alan aruz vezni öğretiminin tef'ilelere örnek beyitler kullanılarak gerçekleştirilmesinin öğrenme üzerindeki etkilerini ve kalıcılığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda tef'ilelere örnek beyitlerle aruz öğretiminin etkileri ve kalıcılığı tespit edilmiştir. Yöntem: Bu tez çalışmasında nicel araştırma yöntemlerinden olan deneysel araştırma tekniği kullanılmıştır. Çalışmamızın deseni ise ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Bu desende tarafımızca bir okul seçilerek bu okulda deney ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Çalışmamız esnasında veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, ön test, son test ve kalıcılık testi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmamız neticesinde elde edilen verilere göre tef'ilelere örnek beyitlerle aruz öğretiminin yapıldığı deney grubunun başarısı, normal öğretimin devam ettirildiği kontrol grubuna göre anlamlı olarak farklılaşmıştır. Bu farklılaşma deney grubunun lehine olmuştur. Deney grubunun son test ve kalıcılık testi puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu da tef'ilelere örnek beyitlerle aruz öğretiminin kalıcılığı sağladığını göstermektedir. Öte yandan tef'ilelere örnek beyitlerle aruz öğretiminin cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Sonuç: Çalışmamız neticesinde elde edilen verilere göre deney grubuna uygulanmış olan tef'ilelere örnek beyitlerle aruz öğretiminin, normal öğretimin devam ettirildiği kontrol grubuna göre daha etkili ve kalıcı olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Aruz vezni, aruz öğretimi, tef'ilelere örnek beyitlerle aruz öğretimi. Aim: The main aim of our study is to examine the effects and persistence of prosody teller teaching in the context of Secondary Education Turkish language and literature course on learning by using sample couplets to proses . For this purpose, the effects and permanence of prosody teaching of proses with sample couplets have been determined. Method: The experimental research technique, which is one of the quantitative research methods, was used in this thesis study. The pattern of our study is a semi - experimental pattern with a pretest-posttest control group. In this pattern, a school was chosen by us and an experiment and control group was formed in this school. During our study, personal data form, preliminary, posttest and persistence test were used as a data collection tool. Findings: According to the data obtained as a result of our study, the success of the experimental group where prosody teaching was performed with samples of proses was significantly different from that of the control group in which normal education was maintained. This differentiation was in favor of the experiment group. There was no significant difference between the posttest and persistence test scores of the experiment group. This shows that prosody teaching is a permanence for prose examples. On the other hand, it has been determined that prosody teaching to proses sample couplet differed with gender variables. Result: According to the data obtained from our study, it was concluded that prosody teaching with examples was more effective and permanent than the control group in which the education was maintained. Key words: prosody poet , prosody teaching, prosody teaching with examples of proses.
Collections