Uzaktan eğitim merkezlerinin uygulama deneyimlerine dayalı kampüs tabanlı çevrim içi derslerin yürütülme sürecinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki üniversiteler tarafından yürütülmekte olan Kampüs Tabanlı Çevrim İçi Derslerin (KTÇD) eğitim-öğretim (öğretme-öğrenme, ders geliştirme, ölçme-değerlendirme) ve destek (öğrenci desteği, öğretim elemanı desteği) boyutlarında işleyiş sürecini, uygulamalarındaki değişimleri ve farklı modellerin seçimine karar vermeyi etkileyen faktörleri incelemektir.Yöntem: Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden iç içe çoklu durum tasarımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, kartopu ve maksimum çeşitleme örnekleme yöntemi ile seçilen, dört Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (UZEM) oluşturmaktadır. Araştırma verileri UZEM'lerde KTÇD sürecinde uygulayıcı olarak görev yapan toplam 24 kişi ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden, sistem kayıtları, sınav ve destek hizmet belgeleri ve web sitelerinin incelenmesinden elde edilen nitel verilerden oluşmaktadır.Bulgular: Elde edilen bulgular sonucunda UZEM'lerin, öğretme-öğrenme boyutunda senkron ağırlıklı, asenkron ağırlıklı ya da tam asenkron model, ölçme-değerlendirme boyutunda ise merkezî, eş zamanlı ve bağımsız sınav model tercihinde bulundukları görülmüştür. Öğrencilere sistem tanıtımı, akademik, teknik ve idari; öğretim elemanlarına ise teknik, pedagojik, finansal ve sosyal destek hizmetleri verilmiştir. UZEM'lerin model seçiminde maliyet, insan kaynağı, fiziksel koşullar gibi birçok faktör etkili olmuştur.Sonuç: Uzaktan eğitim uygulayıcılarının bireysel deneyimleri öğretme-öğrenme modellerinin ilk başlangıcını şekillendirmiş ve onlara belirli kararlar aldırtmıştır. Bu kararların alınmasında öğretim elemanı ve öğrenci merkezde yer alırken zaman zaman maliyet ve kalite ön plana çıkmıştır. Öğrencilere ağırlıklı olarak sistem tanıtımı ve teknik destek hizmeti verildiği, akademik desteğin ve idari desteğin ise daha az verildiği, öğretim elemanlarına ise ağırlıklı olarak teknik destek verildiği, pedagojik, sosyal ve finansal desteğin ise ihmal edildiği tespit edilmiştir. Çalışma sonrasında politika geliştiricilere, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik önerilere yer verilmiştir. Purpose: The objective of this study is to examine the process of functioning in the dimensions of Campus-Based Online Teaching (COT) education (teaching-learning, course improvement, assessment-evaluation) and support (student support, faculty support) carried out by universities in Turkey, and the changes in their practices and the factors that affect decision-making of different models.Method: This study has been conducted by using the study of embedded multiple case design as one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of four Distance Education Centers (DEC), which were selected by snowball sampling and maximum variation sampling method. The research data consists of semi-structured interviews with 24 people in total, who served as practitioners in the COT process in DECs, and qualitative data obtained from the examination of system logs, exams and support service documents and websites.Findings: As a result of the findings, it has been found that DECs have preferred a synchronous, asynchronous or full asynchronous model in teaching and learning dimension, and a central, simultaneous and independent exam model in measuring-assessment dimension. System promotion support and academic, technical and administrative support have been provided to students; technical, pedagogical, financial and social support services have been provided to the faculty. Many factors such as cost, human resources and physical conditions have been effective in the choice of models of DECsConclusion: Individual experiences of distance education practitioners have shaped the first stage of teaching-learning models and they have made take specific decisions. While the cost and quality came to the fore from time to time, the faculty and student have taken part in the centre of these decision-making processes. It has been determined that system promotion and technical support services have been given to the students, academic support and administrative support have been provided less, and the instructors have mainly acquired technical support, on the other hand, pedagogical, social and financial support has been neglected. Subsequent to the study, recommendations for policy makers, practitioners and researchers have been included.
Collections