Akıllı tahta kullanımının 9. sınıf coğrafya dersinin basınç ve rüzgârlar konusunun öğretimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı bilişim ve eğitim teknolojilerinde hızlı bir şekilde meydana gelen değişim ve dönüşüme bağlı olarak ülkemizde FATİH Projesinin hayata geçirilmesiyle birlikte eğitim ortamlarında kullanımı yaygınlaşan Akıllı Tahtaların eğitime etkisini ortaya çıkarmaktır. Akıllı tahtaların eğitim-öğretim ortamlarında kullanılmasıyla birlikte coğrafya öğretimi alanında ne gibi değişimlerin meydana geldiğini anlamak ve Akıllı Tahta uygulamalarının etkisini araştırmak, ortaya çıkarmaktır.Yöntem: Bu araştırma ön test-son test kontrol gruplu olup yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmada 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ağrı ili Merkez ilçesinde yer alan bir lisenin 9. sınıfında okuyan 2 şubenin toplam 60 öğrencisi ile çalışılmıştır. Şubelerden biri kontrol grubu diğeri ise deney grubu olarak seçilmiştir. Kontrol grubunda yer alan öğrencilerle Basınç ve Rüzgârlar konusu mevcut programın öngördüğü yöntemlere göre işlenirken, deney grubunda ise aynı konu akıllı tahta uygulamaları ile işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak `Akademik Başarı Testi` kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmada elde edilen veriler incelendiğinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği, görsellere ve somut verilere dayandığından başarının diğer gruba göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Sonuçlar: Araştırmada elde edilen bulguların yorumlanması sonucunda akıllı tahta teknolojisi ile işlenen derslerin başarıyı daha fazla arttırdığı ve öğrenmenin daha yüksek düzeyde gerçekleştiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Akıllı tahta, coğrafya öğretimi, bilişim teknolojileri, basınç ve rüzgârlar Objective: The aim of this study is to reveal the effect of Smart Boards that are widely used in educational environments with the implementation of FATİH project in our country due to rapid change and transformation in information and education technologies. The aim of this course is to understand the changes in geography teaching by using smart boards in educational environments and to investigate the effects of Smart Board applications.Method: This research is a pretest-posttest control group and is a semi-experimental study. In the study, 60 students from 2 branches studying in the 9th grade of a high school located in the Central District of Ağrı Province in the 2018-2019 academic year were studied. One of the branches was chosen as the control group and the other as the experimental group. While the subject of Pressure and Winds with the students in the control group is handled according to the methods stipulated by the current program, the same subject in the experimental group was handled with smart board applications. `Academic Achievement Test` was used as a data collection tool.Findings: When the data obtained in the study were examined, it was found that the use of smart board had a positive effect on student achievement and it was found that the success was higher than the other group because it was based on visuals and concrete data.Results: As a result of the interpretation of the findings obtained in the research, it was found that the lessons taught with smart board technology increased the success more and the learning was realized at a higher level.Key Words: Smart board, geography teaching, information technologies, air pressure and winds
Collections