Ters-yüz edilmiş sınıf modelinin tam sayılarda işlemler konusunun öğreniminde akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı ortaokul yedinci sınıf öğrencilerine tamsayılarla işlemler konusunun ters yüz edilmiş sınıf yöntemi modeli ile öğretilmesidir. Çalışma süresince modelin akademik başarıya etkisi incelenmiş ve modele dair görüşlerin ayrıntılı bir şekilde sunulması amaçlanmıştır.Yöntem: Çalışmada karma araştırma desenlerinden biri olan açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda ön test son test yarı deneysel araştırma deseni; nitel boyutunda ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma grubu Ordu ili Gölköy ilçesinde öğrenim gören 45 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır.. Öğrenciler amaca yönelik örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Çalışmanın nicel verileri akademik başarı testi ve nitel verileri ise yarı-yapılandırılmış mülakatlar aracılığıyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde istatistiki yöntem kullanılırken nitel verilerde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Bulgular: Çalışmanın sonucunda elde edilen verilere göre gruplar matematik dersi `Tam sayılarda işlemler` konusunda akademik başarıda istatistiki olarak anlamlı bir fark ortaya koymamıştır. Yapılan görüşmeler ise öğrencilerin modele dair olumlu görüşlerinin olduğunu göstermiştir. Ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin dikkatini çektiği, uygulamayı sevdikleri ve başka derslerde de kullanılması istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.Sonuç: Tam sayılarla işlemler konusunun ters yüz edilmiş sınıf yöntemi ile öğretimi öğrencilerin akademik başarılarında anlamlı farklılık oluşturmamştır. Fakat ters yüz edilmiş sınıf modeli öğrencilerin konuyu daha kolay öğrenmesine ve onların ders boyunca daha mutlu olmalarına katkı sağlamıştır. Öğrenciler derslerinde bu modeli kullanmak hakkında olumlu ifadeler yansıtmıştır.Anahtar Kelimeler: ters yüz edilmiş sınıf, ortaokul yedinci sınıf, tam sayılarda işlemler Purpose: The aim of this study is to teach the subject of operation with integer numbers to 7th grade students by using the method of flipped classroom model. During the study, the effect of this model to the academic achievement is analyzed and it is aimed to present the ideas about this model in details.Method: In this study, explanatory design which is one of the mixed approach is used. In the quantitative portion of the study, semi experimental research pattern with pre-test, post-test is used while semi-structured interviews are used in the qualitative portion of the study. The study group consists of forty-five seventh grade students studying in Gölköy district of Ordu province. Goal-oriented sampling method is used in selecting the students. The quantitative data of the study is collected via academic achievement test while the qualitative data of the study is collected via semi-structured interviews. Statistical method is used in analyzing the quantitative data while descriptive analysis method is used in analyzing the qualitative data.Findings: In accordance with the data collected in the study, the groups didn't exhibit any statistically significant difference in their academic achivement on the subject of operations with integer numbers in mathematics class. On the other hand, the interviews reveal that the students have positive remarks about the model. It is concluded that flipped classroom model attracts students' attention and interest and they want to use this model in their other classes, too.Result: Teaching the subject of operations with integer numbers by using flipped classroom model didn't provide significant advantage to the academic achievements of the students. However, flipped classroom model helped students learn the subject easier and made them happier during the class. They expressed positive view about using this model in their lessons.Keywords: flipped classroom, secondary school seventh grade, operations with integer numbers
Collections