Now showing items 70-89 of 255

    • Ege bölgesi kilimlerinde yer alan motiflerin mitolojik ve sembolik anlamları 

      Açıkkol, Hatice Ebru (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Pazırık halısı ile başlayan Türk dokuma sanatı zaman zaman farklı tartışmalara konuolmuştur. Eskiden günümüze dokumalarda kullanılan mitolojik ve sembolik anlamları olanmotiflerle ilgili pek fazla ayrıntılı araştırma ...
    • Empresyonizmden günümüze dans ve resim ilişkisi 

      Sarikaya Demir, Gülay (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Araştırmanın konusu, iki ayrı sanat alanı olan dans ve resim sanatının bağımsız olma özelliklerine karşın, resim tarihi içerisinde bir arada işlendiği resim öğeleri ve sanat akımlarından hareketle; dans sanatının, resim ...
    • ENDEMİK BİTKİLERİN EBRU SANATININ NESNESİ OLARAK SANAT ALANINA KAZANDIRILMASI 

      Tuzci, Kadir (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-12-26)
      Bu çalışmada ebru sanatına konu nesnesi olarak Erzurum ili ve çevresinde bulunan endemik bitki türlerinden `Onosma Circinatum` (emzik otu) ve `Papaver Ttriniifolium Boiss` (turuncu gelincik) seçilmiş ve plastik sanatlar ...
    • Erken dönem hristiyan resim sanatı 

      Ergün, Serkan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-20)
      ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİERKEN DÖNEM HIRİSTİYAN RESİM SANATISerkan ERGÜNTez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Cemile Didem ÖZIŞIK2019, 105 sayfaJüri: Doç. Dr. Nevin AYDUSLUDoç. Dr. Mustafa IŞIKDr. Öğr. Üyesi Cemile Didem ÖZIŞIKHıri ...
    • Erol Deneç hayatı, eserleri ve felsefesi 

      Özarpalı, Gizem (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Türk resim sanatının ve fantastik sürrealizmin en önemli temsilcilerinden olan ErolDeneç, çalışmaları ve sanat felsefesiyle yurt içi ve yurt dışında akademik ve sanat çevrelerininön görüsü ve yorumlarıyla dünyanın en önemli ...
    • Erzurum Dutçu (Tuzcu) köyü ve çevresinde tarikat geleneğindeki tarihi mezarlıklar ve mezar taşları 

      Işik, Ebru (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-11-03)
      Anadolu'da Türklerin gittiği birçok bölgelerde görülen mezarlıklar ve mezartaşları, özellikle Türklerin Anadolu'ya geçiş yaptıkları, Doğu Anadolu bölgesindeyoğunluk kazanmaktadır. Anadolu'nun çeşitli ...
    • Erzurum ili âşıklık geleneğinde kullanılan ezgi kalıpları-âşık makamları 

      Möngü, Elif (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-20)
      Araştırmada, Erzurum ilinde bulunan Âşıkların kullandıkları Âşık Havalarının/Makamlarının tespitini yaparak ezgi kalıplarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Erzurum ilinde yaşayan 8 (sekiz) Âşık ve ...
    • Erzurum merkezde bulunan ahşap direkli düz tavanlı cami ve mescitlerin restorasyon öncesi ve restorasyon sonrası genel durumu 

      Özsağlicak, Şeyma (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-15)
      Erzurum merkezde bulunan ahşap direkli düz tavanlı cami ve mescitlerin plan ve mimari özellikleri tanıtıldıktan sonra en son geçirdiği restorasyon çalışmalarında neler yapıldığı, çalışmanın aslına sadık kalınarak yapılıp ...
    • Erzurum merkezde bulunan Osmanlı dönemi kubbeli camilerin restorasyon öncesi ve sonrası tahlil ve tenkidi 

      Atar, İnci (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03-23)
      Türk Sanat Tarihinde kubbeli cami uygulaması aslında Mescid-i Nebebi 'nin ilk inşasındaki kubbeli uygulamaya kadar inmektedir. İlk defa Memlüklülerde yapıya eklenen kubbe, islam sanatının ilk kubbeli yapısı olan ...
    • Erzurum yöresi ağıtlarının makamsal açıdan incelenmesi 

      Atar, Konca (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-17)
      Ağıt, insanlığa acı veren herhangi bir olayın, bir kaybın, acıklı melodiler vasıtası ile haykırışı, seslenişidir. Ağıtın içeriğinde hüzün, kayboluş, ölüm, ayrılık gibi insana acı veren duygular vardır. Bu temel kavram ...
    • Erzurum yöresine ait oyun havalarının farklı değişkenler yönünden incelenmesi 

      Kivanç, Mahmut (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      Bu araştırmada Erzurum yöresine ait oyun havalarının, makam dizileri ve usûl özelliklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Buradan hareketle ulaşılan bilgiler ışığında temelde aynı köklerin izlerini taşıdığı ...
    • Eski Ahlat şehri kazılarında ortaya çıkarılan 13 -14. yüzyıla ait çinilerin incelenmesi ve günümüz yorumu 

      Kaplan, Meryem (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
      Sanatsal gelişmeler, toplumsal duyarlılık ve kültürel birikimin sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Türk kültürünün tarihsel geçmişi, zengin bir kültürel miras olarak günümüze ışık tutmaktadır. Orta Asya ile sınırlı kalmayıp, ...
    • Fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelenmesi 

      Öz, Bariş (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-02-07)
      Bu araştırma, fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelendiği betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, Genel Tarama Modeli ile yürütülmüştür. Tarama modeli ile mevcut durum aynı şekilde betimlenmiş, ...
    • Feminen bir tavır olarak dikiş ve güncel sanat 

      Manay, Duygu (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-06)
      1960'lı yılların sonrasında sanat ortamında yaşanan belki de en büyük dönüşüm sanatın nesneye olan gereksiniminin tartışılmaya başlanmasıdır. Bu dönemde düşüncenin ön plana geçtiği bir sanat pratiğinin sanata olan ...
    • Fiziksel tiyatro 

      Dürüst, Gülşah (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-13)
      Bir av hikayesi ile başlayan tiyatro, antik Yunan, Roma, Rönesans ve Realizm sayesinde büyük değişimlere uğramıştır. Tiyatro tarihinin bu uzun ve yıpratıcı yıllarında oyuncunun bedeni ikinci plana atılmış ve metin oyunculuğu ...
    • Fotoğraf sanatında perspektifingörsel algıya etkileri üzerine bir inceleme 

      Atar, Volkan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-06)
      Perspektif insanoğlunun yaratılışından beri var olduğu fakat ilk insanların bilimsel olarak perspektifi bilmemelerine rağmen gözlemleme yaparken bir derinliğin oluştuğunun bilinçsiz de olsa farkındaydılar. İlk resimlerini ...
    • Fotoğraf sanatında soyutlama 

      Uzun, İmran (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-22)
      Fotoğraf sanatındaki aşkın düşünceyi irdeleyen bu çalışma, soyut kavramların üretilmesinde gerçekliğin fenomenolojik gösterenlerinden faydalanan denemelerden ve bu denemeleri göstergebilimsel yaklaşımla deşifre eden bilimsel ...
    • Fotoğrafik kompozisyonda şematik etkiler ve görsel örneklemeler 

      Özkemahli, Kürşat Kaan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      İnsanoğlu ateşi bulduğu andan itibaren, ona hükmetmeye çalışmış ve hayatının vazgeçilmez bir olgusu olmuştur. Sanat tarihi de altın çağını, ışığa hükmeden usta sanatçılarla Rönesans'da yaşamıştır. Tıpkı ilk fotoğrafı ...
    • Fuat Başar`la hayatı ve ebrû sanatı üzerine mülakat 

      Dizlek, Ahmet (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-29)
      Bu araştırmada günümüzde yaşayan en büyük ustalardan olan hattat ve ebrûcu Fuat Başar'ın hayatı ve ebrû sanatına katkısı ele alınmıştır. Hat ve ebrû sanatı başta olmak üzere kitap sanatları alanında üstün başarılara ...
    • Gaziantep Mevlevihanesi Vakıf Müzesi`nde bulunan halıların tahlilleri 

      İzci, Mithat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-27)
      Gaziantep, geçmişten günümüze kadar birçok medeniyetin yanı sıra Türk-İslam medeniyetlerine de ev sahipliği yapmıştır. Gaziantep' in tarihi geçmişi konumu itibariyle büyük önem taşımaktadır. Mezopotamya gibi ilk ...