Kur`an`a göre ihsan nedir? Muhsin kimdir?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ÖZET KUR' AN' A GORE İHSAN NEDİR? MUHSİN KİMDİR? Bu tezin amacı: Kur'an'da üzerinde çokça durulan ve iyilik, güzellik, bir şeyi tam ve mükemmel yapmak, ilılas ve samimiyet, başkalarına yardım etmek, devamlı dengeli ve kontrollü yaşamak gibi anlamlara gelen İHSAN kavramını açıklamak, bu sıfatlara sahip olan MUHSİN bir insanın özelliklerini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için İslâm'ın temel kaynağı olan Kur'ân-ı Kerîm başta olmak üzre, muteber tefsir, hadis, ahlâk ve tasavvufa ait kaynaklar ile lügat kitapları taranmıştır. Elde edilen bilgiler incelenmiş ve ilmi kriterlere dikkat edilerek işlenmiştir. Sonuç olarak şu kanaate varılmıştır. İslâm literatüründe çok önemli bir yere sahip olan İHSAN kavramı ile donanmış olan MUHSİNLER'in toplumda sayılarının artması, o toplumun madden ve manen yüceliğine işarettir. Barışın, güvenin, huzurun, sosyal dayanışmanın azaldığı günümüzde, mükemmel insan demek olan muhsinlerin sayılarını arttırmak toplumumuz için bir zorunluluktur. Bu küçük araştırma ile Türk toplumunun yükselmesine çok az da olsa katkıda bulunabildiysem kendimi mutlu hissederim. vuı ABSTRACT MEANINGS OF IHSAN (VIRTUE, BENEFICENCE) AND MUHSİN (BENEVOLENT) ACCORDING TO THE KORAN KEYWORDS: IHSAN (Virtue, Beneficence), MUHSİN (Benevolent), IHLAS (being sincere) The aim of this thesis is to express the term, ihsan, that is benevolence which is usually seen in the Koran and means beauty, goodness, being sincere, helping others, doing something perfectly, living in control and on balance and to indicate the Qualities of a benevolent person who owns these characteristics. In order to realise our intention, first Koran and then the valid exegesis, the books Islamic ethics and mysticism, and several dictionaries were searched thoroughly and the data was studied according to scientific criterion's. As a result of this research we can claim that benevolent people being in the majority means a healthy society both morally and materially. It is a duty and obligation of our society to increase the number of those people often mentioned in Islamic, literature because we have peace, solidarity and confidence less than enough in today's world. I will be happy in I can make little, if any, contribution to advance Turkish society. IX
Collections