Toplam kalite yönetiminde başarı değerleme aracı olarak kalite maliyetlerinin kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Toplam Kalite Yönetimi, bir organizasyondaki değişik birimlerin, kalitenin oluşturulması, geliştirilmesi ve korunması çabalarını, müşteri tatminini de gözönünde tutarak, üretim ve hizmeti en ekonomik düzeyde gerçekleştirebilmek için koordine eden etkili bir sistemdir. İşletme organizasyonunda, Toplam Kalite Yönetimi uygulamasında, kalite maliyetleri çok önemli bir boyutu oluşturmaktadır. Çünkü, kaliteye ulaşmak için organizasyonun her aşamasında önemli sayılabilecek harcamalar yapılmaktadır. Kalite maliyetleri, oluşturulacak kalite maliyet sistemi ile, kalite maliyetlerini azaltarak, kaliteyi iyileştirici faaliyetleri kolaylaştırarak, belirlenen ve istenen kalite seviyesine ulaşmayı amaçlar. Rekabet olayında kalite bir denge unsurudur. Maliyet faktörleri de bu dengenin sağlanmasına yardımcı olurlar. Müşteriye odaklanmış kalite ve verimlilik anlayışıyla performansın gelişimini hedef alan geleceğin kuruluşlarının, yönetim biçimi olarak seçtikleri Toplam Kalite Yönetiminde, performans ölçme ve değerlendirmesinin çok önemli bir yeri vardır. Toplam Kalite Yönetimi'nin temel görevi, sürekli gelişimi ve değişimi yönlendirecek düzenlemeleri işletebilmektir. Bu düzenlemeler içinde en gereklisi performans ölçme ve değerlendirme sistemleridir. Gelişim çabalan sonucunda elde edilen olumlu ve olumsuz sonuçlan değerlendirecek olan bu sistemlerdir. Elde edilen bilgiler kuruluşun geleceğinin temel taşlarını oluşturacaktır. Bu sorumluluk, performans ölçüm ve değerlendirmelerine, Toplam Kaliteye sade bir kontrol amacı olma niteliğinin çok üstünde bir değer kazandırmaktadır. Bu değere paralel olarak, ölçüm sistemleri kendine has felsefesi olan, çeşitli yöntem ve tekniklerin geliştirildiği başlı başına bir disiplin dalı olarak büyümektedir. XI ABSTRACT KEYWORDS: Total Quality Management, Quality Costs, Performance Measurement, ISO 9000, Benchmarking. Total Quality Management is a system which coordinates the effort of devoloping, improving and maintaining of the quality by different departmants of an organization in order to realize the product and service in the most economic level with taking the customer satisfaction into consideration. In a business organization, and in Total Quality Management implication, quality costs are one of the significantly important aspects. Because for the purpose of achieving quality, relatively high expenditures are being made in every level of the organization. Quality costs are, with quality management system, trying to achieve the quality level which is required and specified while reducing the quality costs and simplifiying the quality improving activities. In a competitive case, quality is a balance factor. With a customer focusing quality and efficiency manner, for Total Quality Management which is choosen as a management style by the future organizations which aim to improve the performance, performance appraisal and evaluation is significantly important. The principal aim of the Total Quality Management is to carry the arrengements thai direct the improvements and changes. The essantial one of this arrangements is performance measuring and appraisal. These are the systems that evaluate the pozitif or negatif results of improvement efforts. They are the benchmark of the organization's future. This responsibility, in performance appraisal and measuring activities, gives more value to Total Quality Management over its control purpose. İn parallel to this value, measuring systems are improving by devoloping several methods and tekniques as a kind of philosophy. XII
Collections