Tenis motor beceri öğretiminde çift ve tek taraflı öğretim metodlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ÖZET : Bilindiği gibi tenis hem performans sporu hem de rekreatif olarak uygulanan spor disiplinlerinden biridir. Tenis becerilerinin öğretiminde bazı eksiklikler ve çelişkilerin olduğu göze çarpmaktadır. Bu nedenle, araştırmamızın amacı tenis becerileri öğretiminde çift ve tek taraflı antrenman yöntemlerinden hangisinin daha etkili olacağım performans değerlerinden elde edilen sonuçlan karşılaştırarak ortaya koymaktır. Bunun için iki değişik antrenman yönteminin etkilerini kaçara vuruşlarda uygulayarak, ortaya çıkan farklar kıyaslandı. Araştırmaya katılan grup daha önce tenis oynamamış olan Beden Eğirimi ve Spor Yüksekokulu, 1. sınıfta okumakta olan 16 bayan öğrenciden oluşmaktadır. Grubun yaş ortalaması 20.02 ± 2.79, boy ortalaması 1.65 ± 0.04, ağırlık ortalaması 57.43 ± 8.31 olarak saptandı. Araştırmaya katılan tüm grup ikiye ayrıldı. Çift taraflı antrenman uygulaması yapan grup (8 kişi) çift taraflı antrenman yöntemi ile; tek taraflı antrenman uygulaması yapan grup (8 kişi) tek taraflı antrenman uygulaması ile çalıştırılmışlardır. Motor beceri öğretiminde Gentile ve arkadaşlarının geliştirdiği beceri sınıflaması tablosundan faydalanarak tenise özgü yeni bir çalışma şekli oluşturulmuştur. Bu model ile her iki gruba çalışmalar duvarda ve duvara 6 - 9 - 12 m' lik mesafelerde gerçekleştirildi. Çalışmalarda her iki grup, önceden saptanmış vuruş adetleri (500 vuruş - her çalışmada) ile çalıştırıldı. Araştırma 3 ay sürmüş olup, her deneğe 14000 vuruş yaptırılarak tamamlandı. Her denek, çalışma boyunca 6 m' lik mesafede üç test, 9 m' lik mesafede üç test, 12 m' lik mesafede sekiz test ve iki Heker testi uygulanmıştır. Bunun dışında tek taraflı çalışan deneklere bunlara ilave olarak (tek tarafları ile) 6 m' lik mesafeden üç test, 9 m' lik mesafeden üç test ve 12 m'lik mesafeden sekiz test uygulanmıştır. Sonuç olarak, çift taraflı antrenman yöntemi ile çalıştırılan grubun yapılan testlerde, öğrenme performansının yüksek olması nedeni ile tek taraflı antrenman grubuna nazaran daha üstün olduğu gözlenmiştir (P < 0.05). X SUMMARY: Tennis is one of the sport disciplines which utilizes both performance and rekreation. We come accross with contradictions and missing points in the teaching of tennis skills. Therefore, the goal of our research will be to find out whether single - sided or two - sided training is more succesfull. We will be using the values and results from the performances for comporison. The research subject group includes 16 female students from Physical Education School 1. The age avarage of the group is 20.02 ± 2.79 their avarage length is 1.65 ± 0.04 and their avarage weight is 57.43 ±8.31. The group has been divided into two. The first eight people has been trained with two - sided techiniques and the other eight with single - sided techniques. A new training model has been shaped with the help of the ability classification table that was created by Gentile and her friends during the motor - skilled training. With this model both of the groups practiced by the wall and 6, 9, 12 meter further from the wall. Both of the groups practised with the pre set number of 500 hits. The research continued for 3 months, every subject completed 14000 hits. Every one of the subjects went through 3 tests from 6 meters, 3 tests from 9 meters, 8 tests from 12 meters and 2 Heker test during the study. For the group that's working single - sided; 3 tests from 6 meters, 3 tests from 9 meters and 8 tests from 12 meters has been performed additionally. As a result, the learning performance of the two - sided group turned out to be higher than the single - sided one (P < 0.05). XI
Collections