Cumhuriyetin yetmişbeşinci yılında Türk mili eğitiminde ilköğretim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın temel amacı, Cumhuriyet'in Yetmiş Beşinci Yılında Türk Milli Eğitiminde İlköğretimin; 1923-1998 yılları arasında Hükümet Programlan, Heyet-i İlmiyeler, Milli Eğitim Şûraları, Yabancı Uzman Raporları ve Kalkınma Planlanndaki tarihsel gelişim sürecini incelemektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için araştırma problemi ile ilgili yasal belgeler incelenmiş ve literatür taranmıştır. Araştırmada Türk Milli Eğitiminde ilköğretimin tarihsel gelişim süreci ortaya konulmaya çalışılmıştır. Kaynak taraması yoluyla veri toplama işlemi tamamlandıktan sonra, Türk Milli Eğitiminde ilköğretimin tarihsel gelişimine ilişkin bilgiler birbirleriyle karşılaştırılmış ve analiz edilmiştir. Türk Milli Eğitiminde ilköğretimin vakıf gelirleriyle sağlanan ve dini eğitim yapan Sıbyan Mektepleri olarak ortaya çıktığı, bu okulların zamanlarının en yaygın eğitim kurumlan olmalanna rağmen toplumun her kademesine ulaşamadığı, Tanzimat'ın ilk yıllanndan bu yana ilköğretimden yeni uygulamalara gidildiği, yapılan tüm yasal düzenleme ve çabalara rağmen, ilköğretimde yetersiz ve çok sınırlı gelişmelerle 1923 yılma ulaşıldığı görülmüştür. Türkiye Cumhuriyet'in ilanından sonra modern bir toplum olma yönünden toplumun yeni sosyo-kültürel ve ekonomik yapısına uygun eğitim reformlan yapılırken öncelikle ilköğretimin yaygmlaştınlması ve geliştirilmesi yönünde çok büyük gayretler sarfedilmiş, çok büyük gelişmeler kaydedilmiştir. Yeni Türk Devletinin kuruluşundan bu yana Cumhuriyet Hükümetlerinin gerek yenileştirme, gerekse yaygınlaştırma yönünde üzerinde en çok durduklan konulardan biri ilköğretimdir. XVU SUMMARY The base intent of rescarh is to examine, at seventy five years of republic at the Turkish national education, betwen 1923-1998 years, goverment programs, scientific committee reports and at the progress plans historical development of primary education. For to realize this intent, connected with intent have examined and literature have searched. At the intent, historical development of primary education have studied to expose at the Turkish national education. After the proceduse of gother datum with to via searching source at the Turkish national education informations which are relatating to the historical development of primary education have compared and analiysed with together. At the Turkish national education, have seen that, primary education, expcee provide income of foundation and artificial religions education, at this time these schools to be for all most wide spread, these can't rech to the all grade of society, for first years of reform, at the primary education to repair new application for all made new legal arrangement and efforts, insufficient an most definite delevopments to reach in 1923 at the primary education. After the declaration of Turkish republic to be a modern society to make appraprite reforms of educations for the new social, cultural and economic structure of society, first to generalize and to develop primary education have made most big efforts and have registered most big developments.
Collections