Show simple item record

dc.contributor.advisorGülmez, İrfan
dc.contributor.authorElmas, Şölende
dc.date.accessioned2020-12-29T14:47:42Z
dc.date.available2020-12-29T14:47:42Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446293
dc.description.abstractSporun evrensel boyutlara ulaştığı günümüzde spor eğitimcisinin üstlendiği rol önemlidir.Bu itibarla çalışmamızda antrenörlük eğitiminin ülkemizdeki mevcut durumunu ve olması gereken durumu ortaya koymaya çalışan bir araştırma yapılmıştır. Günümüzde antrenörlük eğitimi artık gönüllü bir faaliyetten ziyade bir meslek olma yolunda hızla ilerlemektedir. Bu gelişimin şartlarına uygun antrenörlük eğitiminde ülkemizdeki durum karmaşık bir yapıya sahiptir. İlgili kurumlar arasında koordinasyon yeterli değildir.Bu farklı kurumlar farklı metotlarla aynı amaca hizmet etmeyi arzu etmektedirler. Araştırmamızda eğitim programlan değerlendirilerek, ortak ve farklı yönleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda antrenör eğitimine önem veren bazı Avrupa ülkelerinin eğitim programlan incelenmiştir. Bu incelemeler ışığında antrenör eğitiminin taşıması gereken hususlan ortaya koymaya çalıştık. Aynca antrenörlüğün bir meslek olarak toplumda yerini alabilmesi için Avrupa Birliği antrenörlük alt yapısı içerisinde sosyal ve hukuki dayanaklan ele alınarak, yeni bir yapılanma geliştirilmiştir. V;
dc.description.abstractAs the sports reached a global characteristic, The role of trainers has become much more important. In this study we wanted to expres the current and the ideal level of trainers education in our country. Today, educating the sport trainers is no longer a vulonteer activity but it is a professionel carrier. The education of trainers in our country has a complicated structure. There is a lack of coordinationon between the related institutions.İn fact these different institutions are working for the same purpose with different methods. İn this research education programms of some european countries which attached great importance to the education of traniers has been examined to figure out their similarities and differenties. As a result of this researh we tried to find out the qualifications reguired for the education of the trainers. Additionaly we tried to develop a new structure of trainer education based on the social and legal state of it in european union in order to make spor training a professionel carreer. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleTürkiye`de antrenör yetiştirme politikaları ve farklı ülkelerle karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe Policy of trainers edecation in Turkey and comparison the other countries
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTrainer
dc.subject.ytmSport education
dc.identifier.yokid112284
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109125
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess