Sekiz yıllık ilköğretim okullarında yaşanan sorunlara ilişkin yönetici görüşleri (İstanbul il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bir ülkenin gelişmiş ya da geri kalmışlığı ile o ülkenin eğitim sistemi arasında yakından bir ilişki vardır. Bunu yapılmış araştırmalarda görmek mümkündür. Kalkınmanın sağlıklı olması için yeterli düzeyde eğitim gereklidir. Eğitim sayesinde vatandaşlık görevlerini tam olarak yapan, çevresindeki insanlara karşı hoşgörülü, üretken demokrasiyi içine sindirmiş ve yaşamında uygulayan bireyler yetiştirmek mümkündür. Türkiye'deki eğitim sistemine baktığımızda özellikle temel eğitimde yeni düzenlemelerin yapılması gerekliydi. İlköğretim süresi yetersiz görülmüş ve sekiz yıla çıkarmıştır. Ancak eğitim sistemimizin problemleri çözülmeden ve eksikler giderilmeden sekiz yıllık eğitime geçilmesi çeşitli sorunlara yol açmıştır. Bu araştırma bu sorunlarla karşı karşıya olan ve sorunları gidermeye çalışan yöneticilerin karşılaştıktan sorunları tespit amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul iline bağlı ilköğretim okulu yöneticileri (Müdür, Müdür Baş Yrd. ve Müdür Yrd.) oluşturmaktadır. İstanbul Milli Eğitim Atama Bölümünden alınan verilere göre İstanbul iline bağlı özel ve kamu ilköğretim okullarında toplam 1540 okul müdürü, 3153 müdür yardımcısı olmak üzere 4693 yönetici görev yapmaktadır. Sosyo-ekonomik nedenler göz önüne alınarak kasıtlı örnekleme gidilmiştir. Pendik ve Kartal Üçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilköğretim okullarında görev yapan 80 yöneticiye (Müdür, Müdür Baş Yrd., Müdür Yrd.) veri toplama aracı uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından 72 tanesi geri gelmiştir. İncelenen veri toplama araçları kontrol edilerek 72 tanesi de kabul edilebilir bulmuştur. Veri toplama araçları tek tek kodlanarak elde edilen veriler SPSS(Statiscial Package for Social Sciense) paket programına aktarılarak istatiki analizleri yapılmış, daha sonra da verilen yorumlanarak buna uygun öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır. Verilerin analizinde frekans dağılım ve yüzde ve crostab teknikleri kullanılmıştır. xı SUMMARY There is a close relationship between the development of a country or its undeveloped level And its education system. It is possible to see this at investigations. To have a better development there should be enough education. It is possible to bring up a person doing his jobs properly, having tolerance the people around him, productive, having democratic ideas and performing it in his life by means of education. When you have a look at the education system in Turkey, you will see that there is necessity to do some new regulations, its insufficient level, it is decided to have 8 year education to train our people who will have a role in Turkey. But before solving the problems of education and finding the necessary things, to use the 8 year education caused many problems. This research is done to show the problems of the directors or managers facing those problems we mentioned above and to solve these problems. This work includes the directors, deputy managers, headteachers of primary schools of Istanbul. According to the data taken from Istanbul National Education Ministry Department, There are 1540 head teachers, 3153 deputy managers, totally 4693 directors working in schools in Istanbul. Because of socio-economic reasons we had to take intended exemplifications. The survey was done with 80 directors of schools in Kartal and Pendik in Istanbul. 72 responses to survey came back. They were examined and accepted for studying on them.All data taken from survey coded one by one and transferred to SPSS. After that they are analyzed and they are explained to develop and to solve new ways suitable for the aim. While analyzing the data frequency distributions, percent and crostab techniques ewere used. X
Collections