Okul öncesi eğitim kurumlarının denetiminde düzeltme geliştirme süreci
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
XII ÖZET Bu çalışmanın amacı Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının denetiminde düzeltme - geliştirme süreci ve ilköğretim müfettişlerinin bu süreci ne derce verine getirdiklerine ilişkin ilköğretim müfettişleri, ilköğretim yöneticileri ve anasınıfı öğretmenlerinin algılarının tespit edilmesidir. Ayrıca okul öncesi eğitim kurumlarının denetiminde düzeltme geliştirme sürecine ilişkin deneklerin görev, öğrenim durumu ve hizmet içi eğitime katılım değişkenlerine göre anlamlı bir fark olup olmadığının tespit edilmesidir. Geliştirilmiş olan anket Sakarya'da bulunan 89 okulda 136 anasınıfı öğretmenine 89 yönetici ve 31 ilköğretim müfettişine uygulanmıştır. Verilerin toplanmasından sonra frekans, yüzde, aritmetik ortalama, elde edilerek Crosstab Analizi yapılmıştır. Denek gruplarının arasında anlamlı fark olup olmadığını tespit etmek için tek yönlü Varyans Analizi ve Tukey B testi, SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. İlköğretim müfettişlerinin O. Ö. E. Kurumlarında düzeltme geliştirme etkinlikleri 5 boyutta ele alınmıştır. Bu boyutlar; `ders araç-gereçlerin geliştirilmesi` ve `öğretmenin günlük planda yer alan etkinliklerinin incelenerek, denetmenler tarafından gerekli düzeltme ve geliştirmelerin yapılması`, `orta` ile `hiç` arasında `Eğitim öğretim çalışmalarıyla ilgili uygulamaların düzeltilmesi ve geliştirilmesi` `çok` ile `orta` arasında, `Plan ve yönetim çalışmalarıyla ilgili uygulamalarda düzeltme ve geliştirmenin `orta` derecede yapıldığı tespit edilmiştir. Düzeltme geliştirmenin işlev, görev ve rol boyutunda yerine getirilmesinde denetmenlerin geliştirmeden ziyade düzeltmelere ağırlık verdikleri tespit edilmiştir. Denek gruplarının algıları arasında görevlerine göre anlamlı bir fark bulunurken, hizmet içi eğitime katılım ve Öğrenim durumu değişkenine göre denek gruplarının arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler : Okul öncesi Eğitim, Düzeltme-geliştirme XIII SUMMARY The aim of this study is a development the order-the development ptocees which under the control of the Primary Scool Education Institution.lt is aimed to confirm the perceptions of the Primary Scool Inspector,The Primary Scool Directors and The Kindergarten Teachersjand how the Primary School Inspectors carried out this Process. In addition, it is aimed whether there in a clear difference according to the duties, sexes, education statuses and priorities of the aim groups that related these activities. This developed enguiry was applied on 136 Kindergarten Teachers,89 directors and 31 Primary School Inspectors who present in 89 different schools in Sakarya.After the picking up the datums;frequncies, percent, aritmetic average, t-text, one way variance analysis and tukey text were analysed by using the SPSS packet programme. The order and development activates of the Primary School Inspectors in the Primary School Education Institution were examined into three dimensions. These dimensions are: `the developing of the lesson materials and that the activities are m the education institution, were controlled, correct and developed by persons who are in charge (h was carried out between `middle` and `nothing`).correcting and developing of education and learning ( it was carried out between `much` and `middle` ).correcting and devloping of planing and direction ( it was carried out `middle`). By the travell,funktion and part of the inspection, was made firm that the correcting is more important as the developing. According to the results of enguiry is a clear difference, but in the utility participating and learning situation isn't any clear differents among the aim groups according to their priorities. KEYWORDS:Kindergarden-the order the development
Collections