İlköğretim okulu yöneticilerinin toplam kalite kültürüne hazırbulunuşluk düzeyleri (Sakarya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bir yaşam biçimi olarak hayatımıza giren ve yönetim anlayışına yeni bir boyut kazandıran bir felsefe olan Toplam Kalite Yönetimi (TKY)nin, özel sektör tarafından benimsenerek başarıyla uygulanması ve olumlu sonuçlar alınması sonucunda kamu sektöründe de uygulanmaya başlanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığının yönergesiyle okullarımızda da uygulanmaya başlanan TKY, önemli yapısal ve işlevsel değişiklikleri beraberinde getirerek okullarımızda kapsamlı bir kültürel yenileşmeye neden olacaktır. Okullarımıza hakim kılınması amaçlanan, Toplam Kalite Kültürünün yerleşmesi okul yöneticilerinin bu kültürü benimsemesi ve beraberinde getireceği değişimlere hazır olmaları ile gerçekleşecektir. Bu araştırmanın amacı da, ilköğretim okulu yöneticilerinin Toplam Kalite Kültürüne hazırbulunuşluk düzeylerini tespit etmektir. Araştırmanın birinci bölümünde kuramsal bilgileri içeren problem durumu, problem cümlesi, araştırmanın amacı, alt problemler, araştırmanın önemi, sayıtlılar ve sınırlılıklara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise araştırmanın yöntemi ile ilgili olarak araştırmanın modeli, evreni, örneklemi, veri toplama araçları ve verilerin analizi başlıkları altında sunulan bilgilere yer verilmiştir. Araştırmada, yapılan literatür taramasından sonra oluşturulan anketin deneklere uygulanması sonucu elde edilen verilerin analizi yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgulara ve yorumlarına, araştırmanın son bölümünde de, varılan sonuç ve buna yönelik önerilere yer verilmiştir. İlköğretim okulu yöneticileri ile öğretmenler arasındaki anlamlı görüş farklılığı yöneticilerin henüz tam olarak Toplam Kalite Kültürüne hazır olmadıkları sonucunu ortaya çıkarmıştır. XV SUMMARY The Readiness Level Of School Managers To Total Quality Culture (İn Sakarya) Key Words: Total Quality Management Culture Manager Total Quality Management (TQM) philosophy which entered our life, as a life style, adding a new dimension to management understanding has been put into practice in public sector after usage in private sector successfully. TQM which has been used after National Education Ministry directive will cause comprehensive cultural renovation in our schools by bringing significant structural and functional changes the settlement of Total Quality Culture which is aimed to dominate in our schools will be realized with. The aim in this research is to determine the readiness level of school managers. Problem situation which includes theorotical knowledge, problem sentence, the aim of research, sub problems, the importance of research and limitations were given place in the first part of research. Also in the second part, research model concerning with research method, universe, sample data collection means and knowledge offered under the title of data analysis were given place. Data were analyzed in the research which were obtained by public survey for test subject after literature scanning. Findings and interperations obtained by analyzing data have been given place in the third part of research and also reached result and suggestion directed to this result has been given place in the last part of research. Significant opinion difference between primary education manager and teachers has drawn a conclusion that managers are not ready to Total Quality Culture exactly. XVI
Collections