İşgücü verimliliğine öğrenen organizasyon anlayışının etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Öğrenen organizasyon anlayışı, işgücü verimliliğini etkileyen fiziksel ve fiziksel olmayan çalışma koşullarını olumlu yönde etkileyen bir yönetim uygulamasıdır. Bu yönetim anlayışının temel kültürel ve yapısal özellikleri, düşünce ve tutum olarak sürekli daha iyiyi gerçekleştirme olan işgücü verimliliğin sağlanması için gerekli olan olanakları sağlamaktadır. Öğrenen organizasyon anlayışında öğrenme ve öğrenen yegane unsur olan işgören merkezi konumdadır. Öğrenmenin en üst düzeyde gerçekleşmesi için, çalışanın yapısal unsurlarının olumlu yönde etkilenmesi gerekmektedir. Yani işgücünün `fikri, gönül ve bedensel güç` unsurları iyileştirilmeden öğrenmenin gereksinim duyulan düzeyde gerçekleştirilmesi çok zordur. Dolayısıyla öğrenen organizasyon anlayışı öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen uygulamaları hayata geçirirken, aynı zamanda işgücü verimliliğini etkileyen faktörleri de olumlu yönde etkilemektedir. Öğrenen organizasyonun, eğitime ve geliştirmeye verdiği önem ve bu yönde yaptığı çalışmalar işgücünün `fikri gücü` nü olumlu yönde etkilemektedir. İkinci olarak, katılım ve paylaşım esaslı ve işgören (insan) odaklı bir yönetim anlayışını benimsemesi ve uygulamaya yansıtması işgörenin `gönül gücü` ne olumlu yönde tesir etmektedir. Üçüncü olarak da, işyeri çalışma koşullarının, iş güvenliği ve işgören sağlığı düşünülerek düzenlenmiş olması, çalışanların kendilerini gerçekleştirmeleri için gerekli olan maddi olanakların sunulması işgücünün `bedeni güc` ünü olumlu yönde etkilemektedir. SUMMARY EFFECTS LEARNING ORGANIZATIONS ON WORK FORCE PRODUCTIVITY Keywords: Work Force, Learning, Learning Organizations, Work Force Produktivity. Comprehension of the learning organization'; is an epplication of management that is affecting the physical and non-physical working conditions; affecting the productivity of work force. This comprehension of organizastion's basic cultural and formal specialities, helps to force the passibilities that focuses on 'the thought' and 'the behaviour1; to certify the best all the time. In the Comprehension; `to learn` and `the learner` one the most important centens. To gaint the `learning` maximum; the worker's formal behaviowıs must be affected in a positive way. İn other words. İt is very difficult to high the level of desired; withous making `the mind, soul and body power` fine. The importance that `the comprehension of learning` gives to education and development, have apasitive impact on `mind power`, within the studies on this subject. Also a managment Comprehension relying on participation and sharing based `soul power` affects the worker in a good way. Finally; ordering the work conditions, safety of work and the healty of the workwr and serving the enough maretial canditions, in order tı acguire the worker, affects tehe `body power` of work force, in a positive manner as we can see within the `mind` and `soul` power.
Collections