İlköğretimde toplam kalite yönetiminin uygulamalarında görülen engeller (Sakarya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bir yönetim felsefesi olarak hayatımıza giren TKY'ni işletmelerde gösterdiği başarılar nedeniyle hizmet sektöründe de uygulama ihtiyacı hissedilmiştir. Hizmet sektöründe TKY uygulamalarının yoğun olarak yaşanmaya başladığı yerlerden biri de okullarımızdır. Milli Eğitim Bakanlığı'nın yönergesiyle okullarda uygulanmaya başlayan TKY felsefe ve ilkelerinin önüne engel olarak çıkan yapısal, süreçle ilgili, personelle ilgili, maddi, kültürel, psikolojik vb. bir çok engel bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı ilköğretimde TKY uygulamalarında karşılaşılan engelleri tespit etmek ve bu engellerin ortadan kaldırılması için çözüm yolları üretmektir. Araştırmanın birinci bölümünde eğitimde TKY ile ilgili kuramsal bilgilere, problem cümlesi, alt problemler, sınırlılıklar ve kısaltmalara yer verilmiş, ikinci bölümde ise konu ile ilgili araştırmalar yer almıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde; araştırmanın yöntemiyle ilgili olarak araştırmanın modeli, araştırmanın evreni araştırmanın örneklemi, veri toplama araçları ve verilen analizi başlıkları altında sunulan bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın verileri önce geniş bir literatür taramasından sonra anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada, deneklerin ilköğretim okullarında TKY uygulamalarında görülen engellere yönelik olarak sorulan sorulara ne düzeyde katıldıklarını belirlemek amacıyla 5'li likert tipi ölçek kullanılmıştır. IV. Bölümde araştırma ile ilgili bulgular ve yorumlarına yer verilmiş, ilköğretimde TKY uygulamaları sırasında görülen engellere yönelik olarak gösterilen engellerin hemen hemen hepsinin yönetici ve öğretmenler tarafından da kabul edildiği görülmüştür. Araştırmanın son bölümünde; TKY uygulamalarında görülen engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik çözüm önerileri getirilmiştir. XIII SUMMARY The Obstacles Of Total Quality Management Aplications İn Elementary Education (İn Sakarya) Key Words: Total Quality Management Education Diffucultys, obstacles To apply Total Quality Management (TQM) that came into our lives as a managerial philosophy is needed in the service sector because of the successes of TQM in the enterprises. In the service sector one of the places where TQM is applied mostly is our schools. The philosophy and the principles of TQM that are begun to apply in the schools with the instructions of the Ministry of National Education confront many problems which are structural, physical, cultural, psychological and about process and personnel. The aim of this research is to determine the difficulties confronted in TQM application in primary education and to find the solutions for eliminating these difficulties. While the first part of this research gives place to the theoretical knowledge, problem sentence, sub-problems, limitations and restrictions, the second part emphasizes the investigations about the subject. In the third part, there are the model of the research about research method, the pattern of universe investigation, the tools of data collection and the information presented under the titles of data analysis. The research data are collected by means of questionnaire after a wide literature scanning. In the research, the fivefold likert scale is used to determine the participation level of subjects in the questions on difficulties in TQM applications in the primary schools. The findings and the interpretations about the research appear in the fourth part and it is seen that nearly all of the causes that are indicated as the difficulties arising from TQM application in primary education are accepted by also administrators and teachers. In the last part of this research, the difficulties in TQM applications are presented. XIV
Collections