Yönetici tipleri ve iç müşteri tatmini bir süpermarket zinciri uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bir ülkenin ekonomik bakımdan gelişmişlik düzeyini gösteren ölçütlerden biri, o ülkenin ticaretine yön veren pazarlama kurumlarının yapılan ve bu kurumların pazarlama faaliyetlerini yerine getirme dereceleridir. Ülkemizde son yıllarda gözlenen ekonomik ve sosyal gelişmelere paralel olarak yaşanan hızlı şehirleşme ve bunun sonucu büyük şehirlerdeki nüfus artışı, tüketicinin satın alma alışkanlıklarındaki değişiklikler ve çevre çıkarlarının ön plana çıkması gibi hususlar pazarlama kurumlarından biri olan perakendeciliğin gelişimini hızlandırmıştır. Hizmet endüstrisinde özellikle perakendecilik sektöründe çalışanların davranışlarını etkileyen en önemli faktörlerden birisi de çalışanların işlerinden aldıkları tatmindir. İş tatmininin varlığı, işgörenlerde örgütsel bağlılığın artmasından stresin azalmasına kadar birçok olumlu katkılar yapmakta ve genel olarak yapılan işin kalitesini arttırmaktadır. Araştırmanın amacı Türkiye'de hizmet işletmelerinde profesyonel olmayan işlerde çalışanların iş tatminleri üzerinde etkili olan farklı yönetici tiplerinin ve kişisel özelliklerin belirlenmesidir. Yapılan bu çalışmada ilk önce yönetim ve yönetici tipleri üzerinde durulmuş, iş tatmini anlatıldıktan sonra perakendecilik sektörüne değinilmiştir. Yönetici tiplerinin iş tatminine etkisi ülkemizin önde gelen uluslararası zincir mağazalarından birinde yapılan uygulamada elde edilen bulgular ışığında yorumlanmıştır. X SUMMARY One of the criteria to assess a country's development phase is the structures of the marketing activities marketing organizations and the success of these organizations. There have been many changes as parallel to the economic and social developments occurred. Among these, it is possible to talk about increasing population in big cities, the changing patterns of the consumer in purchasing, especially environment-minded green business approach. These changes have resulted in the speedy development of the retaling industry. Within the service industry, especially in the retailing sector, the most infiuental factor affecting the employees' behaviour is their job satisfaction from the work. The presence of job satisfaction has effects from increase in the commitment levels of the employees to the decrease in their stress levels. In most studies, job satisfaction is found to be enhancing the quality of the work done. The aim of this dissertation is to explore the effects of management types and their personel characterisfics on the job satisfaction of the employees. In this study, the spectral management type inventory (SMTI) has been used and the effects of the management types were tested empirically within the frame-work of a retailing organsation. The questionnaire is issued in 24 stores of the supermarket chain organization and linkage between SMTI and job satisfaction has been explored. T.C YftoEKÖ?RETİM KUEWW XI ©OKÖMANTASYON MERKE^S
Collections