Okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Toplumsal gelişme için gerekli olan kaliteli insan gücü iyi bir eğitimle sağlanmaktadır. İyi bir eğitim ise gerek alan bilgisi, gerekse mesleki ve kişisel beceriler bakımından yeterli öğretmenler ile gerçekleşmektedir. Kaliteli öğretmenlerin yetişmesinde iyi bir yetiştirme süreci ön koşullardan biridir. Bunun için eğitim fakültesi programlarında yer alan uygulama dersleri bilgilerin teorikten pratiğe aktarılmasında ve öğretmen adaylarının deneyim kazanmaları bakımından çok önemli bir yere sahiptir. Okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin uygulamaları, MEB'e bağlı ilköğretim okullarında yapılmaktadır. Bu uygulamalar esnasında birçok sorunla karşılaşılmaktadır. Bu araştırmanın amacı bu uygulamalarda karşılaşılan sorunları ortaya çıkarmaya yöneliktir. Araştırmada alt problemler doğrultusunda okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin uygulamasında karşılaşılan sorunların belirlenmeye çalışıldığı için tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2000-2001 eğitim öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Okul Deneyimi I ve Okul Deneyimi II derslerini alan 594 öğrenci ve 4 fakülte yöneticisi oluşturmaktadır. Örneklemini ise evrende bulunan 37 uygulama okulundan ulaşılabilen 12 uygulama okulu ve bu okullarda görevli 41 öğretmen, 20 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmış ve bilgisayar ortamında SPSS programına aktarılmıştır. Verilerin analizinde çapraz tablo (crosstabs) analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin uygulanmasında eğitim fakültesi yönetimi ile okul yönetimleri arasında tam bir işbirliği sağlamada tamamen yetersiz olunduğu, okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin köy okullarım tanıma imkanı sağlamada ve uygulama okullarının spor salonu bakımından tamamen yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. SUMMARY Qualified human power necessary for the social development is provided by a good education. The teachers who are sufficient both in branch knowledge and vocational and personal skills also realize a good education. A good training period is one of the pre conditions in training qualified teachers. Therefore, practical lessons in schedule of education faculty are important for transferring the knowledge from theoretical to practical and important for the candidate teachers to become experienced. School experience I and school experience II are practiced at the primary schools of M.E.B during these practices many problems are confronted. The aim of this study is to find out these problems in practicing. Since confronted problems in practicing school experience I and school experience II are tried to be found out in the direction of sub-problems, the general survey method was used. This study includes 594 students who had school experience I and school experience II at Sakarya University in 2000-2001 academic year and 4 faculty managers. The illustration of this study also includes 12 practicing school among 37 practicing school in this study and 41 teachers, 20 school managers working at these school. Questionnaire has been used as the means of information gathering and transferred to SPSS program in computer. In analyzing data, cross tabs analysis has been used. According to the results of this study, in practicing school experience I and school experience II, cooperation between faculty management and school managements is completely insufficient and school experience I and school experience II lessons are not enough for recognizing the village schools. In addition to this fact, practicing schools are insufficient from the point of view of sport areas.
Collections