Performans değerlemesi: Gıda sektöründe bir uygulama (BEYPİ AŞ)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İnsan kaynaklan yönetiminde, performans değerlemenin yeri ve önemi günümüzde daha fazla anlamlı hale gelmiş ve daha değer kazanmıştır. Bilindiği gibi organizasyonlar birden fazla insanların ortak amaçlar doğrultusunda bir araya geldikleri yada getirildikleri karmaşık bir sosyal sistemdir. Bu sosyal sistemi oluşturan bireylerin ortak performansları o şirketin gerçek gücünü göstermektedir. Performans değerlemede amaç kişiyi bir bütün olarak tüm yönleriyle ele almak ve basanlarını ödüllendirmek, eksiklerinin giderilmesine olanak hazırlamaktır. Temel ilke başansızlıklanndan hareket edip kişiyi cezalandırmak değil, basanlardan hareket edip kişiyi ödüllendirmektir. En başarılı organizasyonlann ortak özellikleri, insan kaynağına bakışlanndaki farklılıklarla ilişkilidir. Böyle organizasyonlann, öncelikle üzerinde ayn durduklan şey, teknoloji, ürün ya da ekonomik kaygılar değil, insan nitelikleridir ve insanların bir arada nasıl çalışacaklandır. İnsan kaynaklarının verimliliği, ancak çalışanların ilgili performanslarını izleyerek ölçülür. Bu ölçümü yapabilmenin en sağlıklı yollarından biri, işletmede düzenli bir performans değerleme sisteminin kurulmasıdır. Bu tezde insan kaynaklan yönetiminin en önemli işlevlerinden biri olan `performans değerleme` kavramı incelenmiş ve şirket yönetimi ve işgörenler açısından önemi vurgulanmıştır. Bir uygulama olarak Gıda Sektöründe bir firma seçilerek, bir biriminde pilot uygulama yapılmıştır. Bu uygulamada 360 derece performans değerleme sistemi yöntemi seçilmiştir. Performans değerleme teknikleri arasında çoklu geri besleme sunan 360 derece performans değerleme çalışanın başansı ve verimliliği hakkında daha objektif veriler sunmaktadır. Diğer yandan ise bu sistem daha fazla zaman almakta ve bürokratik işlemleri çoğaltmaktadır. Bunlann olmasına rağmen daha etkin sonuçlar ve daha hakkaniyetli uygulamaların yapılmasında bu yöntem daha etkin bir rol almaktadır. vn SUMMARY PERFORMANCE APPRAISAL : AS A PİLOT STUDY ÎN THE FOOD INDUSTRIES SECTOR Keywords: Performance Appraisal, The 360° Feedback System, Human Resources Management. In Human Resources Management the place and importance of performance evaluation has acquired a real meaning and value. Organization as it is widely accepted are a complex social structure in which people are brought together for common aims. The overall performance of all these people creating this social structure constitute the real power of a company. The aim of performance evaluation is to take the whole person into consideration, to reward his successes while at the same time paving the way to bettering him self. The main principle is not to start from employee failures to punish him but rather to start from his successes to reward his good work. The common property of the most successful companies lies in the difference of their human resources management. The most important point that these companies dwell on is not technological, product or economic concerns but the qualities of people and how they work together. The productivity of human resources can only be observed through the formation of a systematic and orderly performance evaluation procedure. In this thesis, performance evaluation, one of the most vital functions of human resources management, has been investigated as a concept, its importance for company management and workers has been stressed. As a pilot study a company in the Food Industries sector has been chosen. In this study 360° performance evaluation system has been chosen as the mode of application. Among the many performance evaluation techniques, the 360° performance evaluation, which provides multiple feedback, provides more objective data about the success and the productivity of the employee. On the other side, this system uses up more time and bureaucracy. Nevertheless, this method plays a more active role in getting more efficient results and more just recommendations. vm
Collections