Açık öğretim lisesi öğrenci hizmetlerinin yönetimi (Sakarya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türkiye'de eğitim seviyesini yükseltmek, örgün eğitim olanağından yaralanamayan kitlelere eğitim vermek ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için 1 990 yılında itibaren Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Açıköğretim Lisesi uygulaması başlatılmıştır. Dünyanın bir çok ülkesinde başarıyla uygulanan, eğitimdeki bir çok sorunu aşmanın bir çözümü olan uzaktan eğitimin ortaöğretim düzeyinde uygulaması olan Açıköğretim Lisesi kurulduğundan itibaren büyük bir ilgi görmüş ve öğrenci sayısı büyük oranlara ulaşmıştır. Açıköğretim Lisesi uygulamaya başladıktan sonra önünde yapısal, maddi, yönetimsel gibi bir çok engel bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı Açıköğretim Lisesi'nin öğrenci hizmetlerinin yönetiminde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu engellerin ortadan kaldırılması için çözüm yolu üretmektedir. Araştırmanın birinci bölümünde eğitimle ilgili kuramsal bilgilere ve Açıköğretim Lisesi hakkında bilgilere, problem cümlesi, alt problemler, sınırlılıklar ve kısaltmalara yer verilmiş, ikinci bölümde ise konu ile ilgili araştırmalar yer almıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemiyle ilgili olarak araştırmanın modeli, araştırmanın evreni, araştırmanın örneklemi, veri toplama araçları ve verilerin analizi başlıkları altında sunulan bilgi yer almaktadır. Araştırmanın verileri önce geniş bir literatür taramasından sonra anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada deneklerin Açıköğretim Lisesi'nde öğrenci hizmetlerinin yönetiminde görülen sorunlara yönelik olarak araştırmacı tarafından anket geliştirilmiş ve öğrencilere uygulanmıştır. Son bölümde öğrencilerin, kayıt işlemlerinde, öğrenci belgelerinin, ders notlan ve ders kitaplarının zamanında sunulması ve öğrencilerin düzeyi dikkate alınarak hazırlanmasında, rehberlik ve danışma hizmetlerinin sunumunda, sınav günlerinin hafta sonuna sığdırılmasında, AÖL bürosuna ulaşım sağlamada sorunlarla karşılaştıkları görülmüş, görülen engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. V SUMMARY The Management Of Students Service In Open-Education High Schools Keywords: Research, investigation, method, suggestion. The open-educaiton high school application is started in/990 by the Ministry of Educaiton to rise the level of educationin Turkey, to porvide education for the people who couldn't get the opportunity of secondary schools and to provide the equvalance in education. The open- education high school which is applied successfully all over the world and which is a part of the For Education that is applied for high schools and the solution for passing over the education problems gets great interest from the day of its foundation and the number of students riches great rates. After the open-education system is strated to applied, there were structural, managerical, material handicaps for it. The aim of this investigation is to establish the problems in the management of student services and to provide solutions for removing the problems. The problems in educaiton. Theoretical knowledges in For Education and knowledges about the open-education are mentioned in the first of the investigation and in the second part, the investigations about the theme takes part. And in the third part with the connection of investigation method the model, the sphere the examples and the means of datum obtain of the investigation is mentioned. The datum of the investigation is abtoined with the help of the survey after an extensive literature search. In this investigation a survey that was formed in two parts is applied by the investigator to determine in what level the students joined the questions that are conferred to them about the management of student services. At the last part many difficulties were discovered that the students are faced such as, in registration procedures, in presenting the students documents, lesson notes and lesson books on time and prepairing them according to the students level, and in fitting in the examinations time on weekends, in providing transportation to open-education bureaus and solution suggestions were represented to remove these difficulties. VI
Collections