Perakende sektöründe iş tatmini (Gül marketler zinciri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ANAHTAR KELİMELER: Hizmet Sektörü, Perakendecilik. İş Tatmini Günümüzde en çok gelişen sektör hizmet sektörüdür. Bu sektörün gelişmesi endüstri ilişkilerini önemli derecede etkilemiştir. Bu etkileşim sonucu endüstri ilişkilerinin yapısı değişmiştir. Bu durumdan en çok nasibini alan sektör de perakendecilik sektörüdür. Perakendecilik sektörü küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin yoğun olarak yer aldığı bir sektördür. Endüstri ilişkilerinde çalışanların haklarının en çok sömürüldüğü işletmelerde küçük ve orta büyüklükteki işletmelerdir. Marketlerden örnek olarak seçilen Gül Marketler Zinciri'de Küçük ve Orta büyüklükteki işletmelere örnek teşkil etmektedir. Bu yüzden çalışanların sorunlarını ve çözüm yollarını araştırmak için iş tatmini araştırmasını bu işletmede yaptık. İş tatmini çalışanların işlerinden duyduğu hoşnutluk veya hoşnutsuzluktur. Bu hoşnutluk veya hoşnutsuzluk durumu değişik faktörlere bağlıdır. Çalışanların iş tatmini sağlanmadığı taktirde işletmede yüksek işçi devri ve devamsızlık durumu ile karşılaşılacaktır. Bu durum işletmede verimliliği etkileyecektir. Gül Marketler Zincirinde yaptığımız ankette iş tatminini etkileyen faktörleri inceledik. Ve sonuçta çalışanların iş tatminin düşük olduğunu, iş tatminini etkileyen faktörlerden bazılarının bu duruma neden olduğunu ve iş tatminini artırıcı çalışmaların gerekli olduğunu vurguladık. Keywords: Service Sector. Retail Sector, Job Satisfaction Nowadays, the most developing sector is service sector. Developing in this sector has affected the industrial relations effectivity. The result of this influence, the structure of industrial relations has changed. From this situation, the most affected sector is retail sector. Retail sector is a sector that small and middle managements have generally taken part. İn industrial relations, the managements in which the rights of employees generally has been exploited are small and middle managements. The choosen from markets Gül Store Chains is an example of small and middle managements. For this reason, to investigate problems of employees and the ways of solutions, we have done the job satisfaction research in this managements. Job satisfaction is explained that employee is pleased with job or not.This pleasantness or unpleasantness depends on different factors.if job satisfaction of emloyees is not supplied, high worker circulation and discontinuity will occur in management.this situation affects management efficiency. We have examined factors affecting job satisfaction in survey done in Gül Store Chain. Consequently,we have introduced that job satisfaction of emloyees is low and some of factors affecting job satisfaction cause it. we have also emphasized that activities for incresing job satisfaction is necessary. VI
Collections