12-15 yaş grubu spor yapan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin okul başarıları yönünden karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Anahtar Kelimeler: Spor, sosyo-ekonomik düzey, okul başarısına etkisi. Bu araştırmanın amacı, 12-15 yaş grubu spor yapan öğrencilerle yapmayan öğrencilerin okul başarılarım karşılaştırarak sporun okul başarısı üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Ayrıca, bu öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerinin spora katılım ve okul başarısı üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. İncelemeye Sakarya ilinde 5 değişik ilköğretim okulundan toplam 92 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan denekler spor yapan (n = 46) ve spor yapmayan (n = 46) şeklinde iki gruba ayrılmıştır. Spor yapan öğrencilere 23 sorudan, yapmayanlara ise 14 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketler, sınıf ortamında öğrencilere anketin nasıl doldurulacağı ile ilgili gerekli açıklamalar yapılarak öğretmen ve araştırmacı gözetiminde uygulanmıştır. Akademik başarı kriteri olarak öğrencilerin 2002-2003 ve 2003-2004 öğretim yılı 1. dönem sonunda bütün derslerden almış oldukları ağırlıklı not ortalamaları kullanılmıştır. Elde edilen veriler Microsoft firmasının geliştirdiği Excel paket programına yüklendikten sonra SPSS 7,5 paket programına aktarılmış ve Frequency, Anova (Post Hock) ve T-Testi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak, 12-15 yaş grubu ilköğretimde okuyan öğrencilerin sportif faaliyetlere katılımlarının, derslerdeki başarıyı olumlu yönde etkilediğini göstermektedir (p<0,01). Araştırmaya katılan sporcu öğrencilerin, ailelerinin eğitim seviyeleri diğer gruba göre daha yüksek çıkmıştır. Bu da bize eğitim düzeyi yüksek ailelerin çocuklarını spora yönlendirmede etkili oldukları sonucunu vermektedir. Sportif faaliyetlere katılan ve katılmayan öğrencilerin ekonomik seviyeleri arasında önemli bir fark bulunmamıştır. vıı SUMMARY THE PUPILS ARE 12-15 OLD AGES BOTH MAKE SPORTS ACTIVITIES AND NOT MAKE SPORTS ACTIVITIES WHICH COMPARE ACCORDING TO THE THEIR SCHOOL ACCOMPLISHMENTS Key Words: Sports, Social economical category, Influence to the school accomplishmen. We have seen that there are many different reasons for this investigation, and we have said that we are mainly concerned with a school successful related in sports activities. We have included which of the students ages 12 to 15 both those students who practised to sports and also those who do not these activities can be strongly affected by what happens in the school-life. 92 students can be joined with this investigation. They were choosen from five different schools in Sakarya. Test subjects are divided into two parts which including to practise sport ( n = 46 ), and not to practise sport ( n = 46 ). We asked the students who practised to sports about 23 questions and the other students who do not practised about 14 questions which can be applying a questionaire. Questionaires applied how to the filling and the need for the students by monitoring their teachers in the classrooms. The evaluated of the students which is loaded on averages from all over lessons at the end of the first terms educational years of 2002-2003 and 2003-2004 can be used as academical achievement criterion. The datum were loaded to Microsoft Excel and then they were transferred to SPSS 7.5 Finally we can be analysed by Frequency and Anova (Post Hock) and the method of T- Test. As a result of, the students to 12-15 ages who practised sports can be affected school successful in ways of positively (p>0,01). The families who practised sports are well- educated better than the other families. Sport programmes must be designed to suit the requirements and personal characteristics of those practising them, as well as the institutional cultural, socio-economic and educating conditions of each members. vin
Collections