Toplam kalite yönetiminde iletişimin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anahtar Kelimeler: Kalite, Yönetici, Etkili İletişim, İşletme, Toplam Kalite Yönetimi. Toplam Kalite Yönetimi'nin, işletmelerin topyekün harekete geçirilmesini sağlamak amacıyla, çalışanların en alt kademeden, en üst kademeye kadar kendilerini sorumlu hissedebilmesi amacını benimseyen stratejik bir yönetim yaklaşımı olduğuna, tezin ilk bölümünde değinilmiştir. İkinci bölümde ise; iletişimin simgeler aracılığıyla bir kişiden ya da gruptan diğerine, bilginin fikirlerin, tutumların veya duyguların iletimi olduğundan ve etkin iletişimden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ise; Toplam Kalite Yönetimi'nde etkin iletişimin rolünden bahsedilmiştir. Etkin iletişim günümüzün en önemli fonksiyonlarından biridir. İletişimin tartışmasız her alanda gerekli olduğu gerçektir. Etkili iletişim, iletmek istediğimizi karşımızdakine istediğimiz gibi iletebilmek, istenileni elde etmek ve beklenilen tepkiyi uyandırmaktır. Toplam kalite yönetim, anlaşılmak ve başarılı olmak için etkili iletişimden yararlanmak zorundadır. İç ve dış müşteri tatmini ancak etkili iletişim sayesinde gerçekleşmektedir. Ne kadar doğru kararlar alınırsa alınsın, doğru aktanlmazsa, istenilen yarar sağlanamamaktadır. Toplam kalite için etkin iletişim, son derece gereklidir. Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi'nin, anlaşılmasında ve uygulanmasında etkin iletişimden yararlanılmaktadır. Etkin iletişim sayesinde kurum içi ve kurum dışı verimlilik artmış. Doğru zamanda, doğru işin yapılabilmesi sağlanabilmektedir. Ortak düşünce ve hedefler daha kolay benimsenmekte ve uygulanabilmektedir. Yanlış anlaşılmalar ve tatsızlıklarda azaldığı için iş tatmini ve motivasyon yükselmektedir. vı Keywords: Quality, management, effective communication, company, total quality management. In the first part of the thesis, Total Quality Management which aims to make administrations work altogether was mentioned as a strategycal management approach assuming that all the workers from the lowest to the upper degree can feel responsibility in the light of common goals. In the second part, it was mentioned that communication is the translation of emotions and attitudes from a person or a group to the others and in addition to effective communication. As for the third part of the thesis, the role of effective communication was mentioned. Effective communication is one of the most important functions of our lives. It is a fact that communication is a necessity in every field. Effective communication is to be able to translate what we want to say in a way that we want, to get the demands and to revive the expected reaction. Total Quality Management has to get benefit from effective management to be understood and to be successful. Effective communication is the unique way of satisfying customers not in the domestic market but also in foreign ones. Unless we communicate in an effective way, aimed benefits can never be obtained even if we make the right decisions. Effective communication is inevitable for the Total Quality Management. We benefit from effective communication to understand and apply Total Quality Management philosophy. With the help of effective communication an increase in the profit of institutions and the right work can be obtained. Common decisions and goals can be accepted and applied more easily. Satisfaction in any job and motivation increase due to the decrease in misunderstandings and disorders. vn
Collections