İlköğretim sosyal bilgiler dersinin yaratıcı drama yöntemi ile verilmesinin dersin öğrenilmesine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Drama, Yaratıcı Drama, Çevre, Çevre Sorunlarına Yönelik Turum Ölçeği. Bu araştırmada; ilköğretim beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde yer alan `Güzel Yurdumuz Türkiye` ünitesindeki Çevre ve Doğal Afetler konularının öğretiminde, yaratıcı drama yönteminin, öğrencilerin öğrenmelerine ve çevre sorunlarına yönelik tutumlarma etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın temel problemi, yaratıcı dramanm yöntem olarak kullanılmasının öğrenmeye etkisinin olup olmadığının smanmasıdır. Ayrıca, yaratıcı dramanın çevre sorunlarına yönelik tutumlarda etkili olup olmadığım sınamak amacıyla, alt problemler belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Sakarya ili Adapazarı ilçesi Özel Enka İlköğretim Okulu 5/A ve 5/B öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma, deney grubunda 24, kontrol grubunda 23 olmak üzere toplam 47 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın temel ve alt problemlerini test etmek için kontrol gruplu öntest-sontest deneme modeli kullanılmıştır. Bu uygulama 2 hafta 12 ders saati boyunca sürmüş, sontestler her iki gruba da uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan öntest ve sontest sonuçlan arasında fark olup olmadığım saptamak için t-testi uygulanmıştır. Araştırmada; yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemlerin uygulandığı kontrol grubunun sontest puanlan arasında anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemlerin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin uygulama sonrası turumlannda anlamlı fark saptanmamıştır. m SUMMARY IN THE PRIMARY EDUCATION THE SEARCH OF THE EFFECT OF BEING LEARNED OF THE LESSON BEING GIVEN THROUGH THE WAY OF CREATIVE DRAMA IN SOCIAL SCIENCE LESSON Keywords: Teaching Social Studies, Drama, Creative Drama, Environment, The Attitude Criterion Towards Environmental Problems. In this study, in the teaching of Environment and Natural Disasters subjects, in the unit of `Turkey, Our Beautiful Country` in the fifth year of education in Social Studies lessons, were investigated the effects of creative drama methods to the students learning and their attitudes on the environmental problems. The main problem of the study was to test if the creative drama had an influence on the learning. Also, the sub-problems were determined to test if the creative drama had an influence on the environmental problems. The sample was taken from the fifth grade students in the Private Enka Primary School in Sakarya, Adapazarı. There were 24 students in the Experimental Group, and 23 students in the Control Group, and there were totaly 47 students in the research. Pre-test, post-test experimental model with the control group was used to test the main and sub- problems of the research. The practice lasted 2 weeks (12 lesson hours) and at the end, post-tests were applied to both groups. In order to determine if there were any differences between the results of the pretest and posttest applied to experimental group and control group, the t-test was applied. In the study, it was determined that there were significant differences between the experimental group applied creative drama method and the control group applied traditional methods in their post-test scores. It was not determined a significant difference between the control group that was applied creative drama method and the experimental group that was applied traditional methods on their attitudes after the practice. IV
Collections