Zihinsel engelli çocukların egzersiz öncesi ve sonrası motorik performanslarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anahtar kelimeler: Öğretilebilir Zihinsel Engelli Çocuk, Motorik Spor Test, Fiziksel Performans. Bu çalışmanın amacı 9-15 yaş gurubu öğretilebilir zihinsel engelli çocukların egzersiz öncesi alman motorik spor test sonuçlan ile 10 haftalık egzersiz sonrası alman motorik spor test sonuçlarının karşılaştırılarak beden eğitimi ve sporun zihinsel engelli çocuklar üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışmaya, Kanada Eğitim Uygulama Okulundan çeşitli türde zihinsel engelli (n=15) öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin; antrenman programı öncesinde yedi farklı ( 20 m sür' at, 400 m dayanıklılık, esneklik, sağlık topu atma, durarak dikey sıçrama, çabuk kuvvet - denge - koordinasyon, çift ayak durarak uzun atlama ) motorik spor testi yapılmıştır. Daha sonra 10 haftalık egzersiz programı sonrası öğrencilere aym yedi farklı motorik spor testleri uygulanarak, ön test sonuçlan ile son test sonuçları araştırmada kullanılmıştır. Elde edilen veriler; Micra Soft firmasının geliştirdiği Excel paket programına yüklendikten sonra, SPSS 7,5 paket programında tanımlayıcı istatistik, Man Whitney U ve Person Corelsyon yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak; araştırmaya katılan (n=15) zihinsel engelli öğrencinin egzersiz öncesi ve sonrası motorik testlerin sonuçlan karşılaştırdığında; 400 m ve dikey sıçrama sonuçlan arasında anlamlı bir ilişki vardır. Boy, dikey sıçrama, durarak uzun atlama, esneklik, kilo, sağlık topu atma, 20 m sonuçlan arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. vıı Keywords: Educable Mentally Retarded Children, Motoric Sport Test, Motoric Performance The aim of the this study is to search comparasing the before exercise motoric sport test results of the age of 9-15 mental insufficient children and received after 10 weeks exercise motoric sport test result, the effects of physical education and sport on the children who have mental insufficiency. In this study 1 5 students took part who have mental insufficiency in various kind from Canada Education and application School, It has been applicated seven motoric sport tests before exercises programme. (20 m. speed, 400 m. resistance, elasticity, healt ball throwing, vertical jumping in stand, quick strength - balance - coordination, double feet long leap standing). Than it has been applicated seven different motoric sport tests after 10 weeks exercise programme and they have been used in study foretest results and last test results. The datas received, after loaded to Excel Programme of Micro Soft, the recognizing statistics analyized in SPPS 7,5 packet programme with the method of Man Whitney U and Pearson Corelasyon. As a result, when we comparise the before exercise and after exercise motoric test results of the students who has mental insufficiency (n=15) who took part in this study; there is a meaningful relation between the results of 400 m. and vertical jumping. A nonsense corelation has been appreared among height, vertical jumping, long leap standing, elasticity, weight, health ball throwing and 20 m. vm
Collections