Eğitim fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Anahtar Kelimeler: Eğitim fakültesi öğrencileri, yaratıcı düşünme Hızla gelişmekte ve değişmekte olan dünyamızda değişme ve gelişmeleri takip eden toplumların varlıklarını sürdükleri görülmektedir. Bu değişme ve gelişmelerin temelinde insan vardır. Karşılaştığı bütün zorlukların üstesinden gelmek için çaba harcamak zorundadır. Sorunların üstesinden gelmek, çözüm yolları bulmak hep insanın yaratıcı düşünce gücüne bağlıdır. Özellikle günümüz bilgi toplumunda bu daha da gereklidir. Çünkü insan yaratıcı düşünme gücünü harekete geçirdiği sürece başarıyı elde etmekte, yararlı olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, Sakarya Üniversitesi Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin yaratıcı düşünme düzeyleri ile yaratıcı düşünmeyi etkileyen etmenlerin belirlenmesidir. Araştırma 2003-2004 öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin 7 farklı öğretmenlik bölümünde öğrenim gören 300 öğrenciden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın verileri, eğitim fakültesi öğrencilerinin bazı kişisel özelliklerinin belirlenmesi için `Kişisel Bilgi Formu` ve `Yaratıcı Düşünce Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows 10.0 programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatiksel teknik olarak ikili küme karşılaştırmasında t-Testinden, ikiden çok küme karşılaştırmalarında ise varyans analizinden yararlanılmıştır. Uygulanan varyans analizi sonucunda elde edilen istatistiğin anlamlı bulunması durumunda farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek amacıyla Tukey B testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda, eğitim fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünmeye yönelik tutumlarmı etkileyen etmenlerin öğrenim görülen program,öğrenim görülen sınıf, annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim düzeyi ile ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak eğitim fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeylerini geliştirmede eğitim fakültesi programlarında seçmeli ders olarak yaratıcı düşünme dersi önerisi getirilmiştir. iv SUMMARY ATTITUDES TO CREATIVE THINKING OF THE STUDENTS IN FACULTY OF EDUCATION Key Words: Students of faculty of education,Creative thinking In our world which is changing and improving rapidly, the societies which are surviving are seem to be the societies which can keep in step with change and improvement. The basic point of these improvements and changes is man. Mankind is tying to overcome all the problems, to find the solutions lie on man's creative thinking power. It is much more necessary in our current knowledge society. Because if man sets his creative thinking power into action, he can succeed and he can produce lots of things for the benefit of mankind. The aim of this research is to identify the students creative thinking skills and the factors that affect creative thinking at Educational Faculty of Sakarya University. This research is carried out with the data obtained from 300 students of Educational Faculty of Sakarya University in 2003-2004 Educational Year. The data of this research is supplied by the help of two questionnairies. One of them is Personel Information Form and the other one is Creative Thinking Criterion. For the solution of the data obtained from the research, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows 10.0 programme is used. In the analysis of data, as a statistical technique, t-test was used in the comparison of heap-with,two and varience analysis waz used in the comparions of more than two heaps. As a result of applying the varience analysis. In case of finding the statctic meaningful. Tukey B test was applied in order to determine which group creats the difference. At the end of the survey, the factors which affect the attitudes to creative thinking of the students in faculty of education were determined as the program which they study, classroom in which they study and level of education of the parents. According to the results of the reseorch, for iproving the level of creative thinking skills of the students of education faculty, it is suggested to put a creative thinking lesson as an optional lesson in faculty of education programmes.
Collections