E-imalat ve sanal fabrika modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Anahtar Kelimeler: İnternet, E-İmalat, Sanal Fabrika, Web Tabanlı Üretim, İmalat Teknolojileri Günümüzde, ulusların ekonomik gelişmişlik ve refah düzeyini etkileyen en önemli faktörlerden biri üretimdir. Hizmet üretimini bir yana bırakıp üretimi fiziksel üretim olarak düşünürsek karşımıza ülkelerin uluslararası pazarda rekabet gücüne sahip olabilmelerinin anahtarı olan sanayileşme olgusu çıkar. Uluslararası piyasada rekabetin ön şartı sanayileşme sürecinde rakiplerle en azından aynı yere gelebilmiş olmaktır. Modern iş dünyasında hatta ülke yönetiminde bir çok faaliyet elektronik ortama taşınmış durumdadır. Günümüzde, e-devlet, e-ticaret, e-öğrenme gibi, bilişim teknolojilerine dayalı pek çok yeni kavram toplum hayatında yerini almış durumdadır. Bugün müşteriler siparişlerini internet üzerinden verebilmekte, bir çok finansal işlem elektronik olarak yapılabilmekte, öğrenciler internet üzerinden derslere devam ederek diploma sahibi olabilmektedirler. Bilişim 2 1. yüzyıla damgasını vuran en önemli ekonomik kaynaklardan biri olmuştur. Çağımızda işletmeler hedeflerine ulaşmada interneti kullanabilmekte ve internet teknolojisinin sınırsız imkanlarından faydalanabilmektedirler. Bu tezin amacı, KOBİ'lerde uygulanabilecek bir E-imalat modelinin geliştirilmesi ve uygulanabilirliğinin gösterilmesi. Buradan hareketle tezin birinci bölümünde üretim, üretim sistemleri, üretim sistemlerinin sınıflandırılması, imalat işlemleri ve ileri imalat teknolojileri konularına değinilmiştir. Tezin ikinci bölümünde, imalatın tarihçesi incelenmiştir. Bu bölümler, imalat tarihinin 1770 ile 1970 yılları arasındaki dönemini ve 1980'den günümüze kadar olan dönemini kapsamaktadır. Bu bölümde imalatın kavramının geçirdiği evreler açıklanmıştır. Tezin üçüncü bölümü e-imalat konusunda literatür taramasından oluşmaktadır. Bu bölümde e-imalat kavramı hakkında geçmiş yıllarda yapılan çalışmalara kısaca değinilmiştir. Tezin dördüncü bölümünde e-imalat'ın ne olduğu açıklanmıştır. Bu bölümde e-imalat tanımlanmış, e- imalatın gerekliliği tartışılmış ve e-imalat için gerekli olan araçlardan bahsedilmiştir. Tezin beşinci bölümünde bir e-imalat uygulama örneği verilmiştir. Bu bölümde, internet teknolojisi, sanal fabrika, ilişkisel pazarlama, sanal fabrika çevresi ve sanal fabrika uygulamasının rekabetçi avantajları konularından bahsedilmiştir. Tezin altıncı ve son bölümünde, günümüz imalat işletmelerinin sorunlarından bu sorunlar için geliştirilen çözümlerden bahsedilmiş ve geliştirilen sanal fabrika modelinin günümüz imalat işletmeleri açısından sağladığı avantajlar üzerinde durulmuştur. VI SUMMARY E-MANUFACTURING AND VIRTUAL FACTORY MODEL Keywords: Internet, E-Manufacturing, Virtual Factory, Web Based Production, Manufacturing Technologies Many activities in the modern business world and even in governance have been transfered in electronic media. Today, e-government, e-business, e-learning concepts, based on information technologies, have taken place in our social life. Customers can place the orders over internet, many financial operations electronically and students can get graduate diplomas by attending courses over internet. Information has become one of the most important economic resource that influenced 21st century. In this era companies can use internet to reach their goals and can benefit from the unlimited opportunities of internet technology. The purpose of this work is trying to make a definition of the process of classical manufacturing - e- manufacturing transition. By means of this at the first part of the work production, production systems, classification of production systems, manufacturing operations and advanced manufacturing Technologies subjects are described. In the second part, the history of manufacturing is examined in two stages. This stages cover the periods between 1770 - 1970 and from 1980 to present in this part phases that manufacturing concept passed has been explained. The third part of the work consists of literature review on e-manufacturing subjects. In this part the previous works on e-manufacturing have been briefly mentioned. In the fourth part, the explanation of what e-manufacturing is have been made. In this section e- manufacturing has been defined, the need for e-manufacturing has been argued and the tools that e- manufacturing requires has been mentioned. In the fifth part, a virtual factory model has been proposed. In this section the advantages of internet technologies, virtual factory, relationship marketing, virtual factory environment and virtual factory model have been argued. In the sixth and the last part of the work the problems in todays manufacturing companies and developed solutions are discussed. Later, the advantages of the developed virtual factory model on todays manufacturing companies. Vll
Collections