AB eğitim programları-erasmus ve Türk Yüksek Öğrenimi: Hollanda örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı : `AB Eğitim Programları - Erasmus ve Türk Yüksek Öğrenimi : Hollanda örneği` Tezin Yazarı : Serpil Bardakçı inan Danışman : Yrd. Doç. Dr. İbrahim KAMİL Kabul Tarihi: 25 Haziran 2005 Sayfa Sayısı: VII (Ön Kısım) + 61 (Tez) + 7 (Ekler) Anabilimdalı: Uluslararası ilişkiler Bilim Dalı: Uluslararası ilişkiler Avrupa'nın ekonomik ve toplumsal geleceğinde eğitimin birinci derecede önemli bir etken olduğu düşüncesi ile oluşturulan bu çalışma, temel olarak Avrupa Birliği'nin eğitime ilişkin genel politikası, bu politikaya dayanılarak oluşturulan eğitim programları ve Türkiye'nin bu programlar karşısındaki yeri üzerine odaklanmıştır. Çalışmada, Avrupa Birliği'nin kurucu anlaşmaları aracılığı ile oluşturduğu, eğitime ilişkin politika ve programlarla ülkeler arasında kültürel yakınlaşmayı sağlayarak Avrupa'nın geleceğini idealdeki bütünleşme hedefine uygun olarak şekillendirmede etkin güç olan `eğitim`e ne denli önem verdiği gözler önüne serilmektedir. AB eğitim programlarından biri olan ERASMUS çalışmamın ana temasını oluşturuyor. Erasmus; Yüksek Öğrenimi kapsayan bir eğitim programıdır. Erasmus'un ne olduğu ve koşulları detaylı olarak sunulmaktadır. AB ülkelerinden biri olan Hollanda eğitim sistemi örnek olarak incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği Eğitim Programları, Erasmus, Yüksek öğrenim. vı Sakarya University Institute of Social Sciences Abstract of Master's Thesis Title of the Thesis : The European Union Education Programmes - ERASMUS and Turkish Higher Education : The Case of the Netherland. Author: Serpil Bardakçı İnan Supervisor : Ass. Assoc. Dr. ibrahim KAMİL Date:25 Haziran 2005 Nu.ofpages: VII (Pre Text) + 61 (Main Body) + 7 (Appendices) Department : International Relations Subfield: International Relations European Union Education Programmes (especially ERASMUS) and Turkey Based on the idea that education as primary role in economic and social future of Europe, this thesis focuses on education policy of the EU, the programmes derived from that policy, and Turkey's position with respect to them. This study also depicts how the founding treaties have paved way to cultural integrity among member states by means of education policies. The importance given by the EU to education policies as an effective power for the process of integration has been mentioned as well. ERASMUS is the main subject of my study. Erasmus is a programme of the Higher Education. This study is explaning that what is the Erasmus and its ways to join. The Netherland's education system is explained. Keywords: European Union Education Programmes, ERASMUS, Higher Education. Vll
Collections