Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersinden beklenti ve doyum düzeyleri(Sakarya il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Egitimin temel amacı, kisiyi beden, zihin, ahlak, ruh ve sosyal bakımdan saglıklıyetistirmektir. Beden egitimi dersi okullara, bu amaca hizmet etmek için, egitimprogramlarında egitimin önemli bir parçası olarak yer almıstır. Bir dersin amaçlarınıngerçeklesmesi, onu fikir olarak önemsemek ve sadece programlara koymakla mümkündegildir. Dersin amacının gerçeklesmesi; programda bu ders için ayrılan sürenin ders amaçlandogrultusunda kullanılmasına ve bu süre içinde gelistirilecek davranıslara uygun, etkinyasantıların ögrenme durumlarının saglanmasına baglıdır. Ders programının gelismesi;uzman, ögretmen, ögrenci, veli, ders kitapları, araç-gereçler, çevre kosulları gibi etkenlerintümünün gelismesine baglıdır. Gelismenin gerçeklesmesi için programla ilgili bütünbireylerin ve etkenlerin gelistirme sürecine katılması gereklidir. Bu katılımda, egitimuzmanının, okul-aile isbirligi ilgililerinin, yöneticilerin, müfettislerin, ögrencilerin veögretmenlerin rollerinin saptanması gerekmektedir. Bir ögretmenin program gelistirmedeetkin olabilmesi için ögrencilerin ihtiyaçlarını, motivasyonlarını, gelisimlerini, problemleriniincelemesi gerekmektedir. Türk Milli Egitim Sistemi'nde ders programlarının, programgelistirme çalısmalarında ögrenci görüsüne yer verilmedigi görülmektedir. Hâlbukiögrencilerin anaokulundan üniversiteye kadar program gelistirme sürecine katılmalarıgerekmektedir. Ögrencilerin kendilerini ve gruplarını incelemeleri, ögretim faaliyetlerininplanlamasına katılmaları, egitim programlarının gelisimini destekleyici bir süreçtir. Buarastırmada, beden egitimi programlarının gelistirilmesinde ögrenci boyutu ele alınmıstır.Arastırmanın örneklemini olusturan Sakarya ili içindeki 21 lisede Random Yöntemiyleseçilen 9. 10. 11. sınıflarında ögrenim gören `610` ögrenciye anket uygulanılmıstır. 28soruluk anketle, ögrencilerin beden egitimi dersinden beklentileri ve doyum düzeylerininbelirlenmesi amaçlanmıstır. Arastırma bulgularına dayalı olarak, Orta ögretim gençligi;saglıgın korunması ve yasam boyu spor yapmanın yararları konusunda bilinçli olduklarını, bukonuda fiziksel gelisim beklentilerinin yanı sıra, ruhsal dengeleri korumak, toplumsal kabulve mesleki basarı gelisimlerine de katkıda bulunmak konusunda beden egitimi dersindenbeklentileri oldugunu belirtmektedirler. Arastırmanın bulgularına dayalı olarak, dersprogramlarının, ögrenci beklentilerini gerçeklestirme konusunda yeterli olmadıgı sonucunavarılmıstır.Anahtar kelimeler: Doyum, Beklenti, Beden Egitimi Dersi Doyum Düzeyi,ögrenci The aim of National Education is to educate persons in terns of physical and mental, ethics,and spiritual and social harmony. Included in the school to serve this aim, physical educationlessons are an important part of educational syllabuses.it is not possible to realize the aims ofa lesson simıply by esteeming it as important and putting into Project for Realization of theaims of a lesson require that the time for this befor utilized in accordance with the aims andin this time for appropriate situations are created for the target behaviours and real-lifeexperiences.Development of a sylabus depends the improvement of such factors as experts,the teacher, the pupil, parents, course books, learning material and the environment. Allindividuals and factors concerned should participate so that the development can be realized.in this participation, roles of the training expert, school-parent boards, executives, inspectors,learners and teachers need to be determined. Other factors not withstanding, it is vital thatneeds, motivation, improvement and problems of teachers be studied so that this one teachercan take active role in the development of the sy 11 abus. One observes that students viewsare not taken into consideration in program »development studies in Turkish NationalEducation System. However, students should participate the program development stagesdown from the kindergarten to university. Self and peer-observation of the students and theirparticipation in the planning of teaching activities are supportive activities for programdevelopment efforts.in this study has been analyzed the student factor in developing physicaleducation programs Questionnaire was given to randomly chosen 610 students at the first,second and third years of education at 21 high school varied districts of the city of Sakarya,which forms the sampling of the questionnaire. The 28 iteni questionnaire aimed to determinestudent expectations from physical education lessons and the level to which theseexpectations were realized.Results of the study suggest that high school students are aware ofthe advantages of life-long sports for a healthy life, and that they expect physical educationlessons contribute maintaining their spiritual anatomny, providing means for socializationand occupational success, as well as physical fitness. Depending of these results, we concludethat teaching programs fail to fulfil student expectations.KeyWords: Satiety,Expectation, Physcal Education Lessons Satiety Level,Student
Collections