Resmi ve özel ilköğretim yöneticilerinin izlenim yönetimi taktiklerini kullanma düzeyleri (Sakarya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, resmi ve özel ilköğretimlerde görev yapmakta olan yöneticilerin, sosyalhayatta kullandıkları izlenim yönetimi taktiklerini kullanma düzeylerini saptamayıamaçlamaktadır. Arastırmanın evrenini, Sakarya il merkezindeki 110 resmi ve 7 özelilköğretim okulunda görev yapan 2167 öğretmen ve 199 yönetici olusturmaktadır.Arastırma ölçeği 389 öğretmen ve 155 yönetici uygulanmıstır. Örneklemi olusturanyönetici ve öğretmenlere ?Kisisel Bilgi Formu? ve ??zlenim Yönetimi TaktikleriÖlçeği? uygulanmıstır. Elde edilen verilen SPSS programında çözümlenmistir. Resmive özel ilköğretimlerde görev yapan yöneticilerin, izlenim yönetimi taktiklerinikullanma sıklıklarına iliskin verdikleri yanıtların, aritmetik ortalamaları ve standartsapmaları hesaplanmıstır. ?zlenim yönetimi taktiklerin kullanımının, okul türü, cinsiyet,brans ve göreve göre farklılasıp farklılasmadığını saptamak için t-testi, meslekideneyim, yas ve son bitirilen eğitim kurumuna göre farklılasıp farklılasmadığınısaptamak için de varyans analizi(ANOVA) uygulanmıstır. Bu arastırma da elde edilenbulgular söyledir. ?lköğretim yöneticileri, okuldaki yönetici ve öğretmenlerinkendilerine iliskin izlenimleri önemsemektedir. Yöneticiler kendini tanıtmaya yönelikizlenim yönetimi taktiklerinden en sık örnek olmayı, kendini savunmaya yönelikizlenim yönetimi taktiklerinden ise özür dilemeyi kullanmaktadırlar. Kullandıklarıtaktikler okul türü, cinsiyet, brans, mesleki deneyim, yas, son bitirilen okul türü vegöreve göre anlamlı bir faklılık göstermektedir. This research aims to determine the practical application level of impressionmanagement tactics which are used by public and private primary school managers insocial life. The universe of research is 2167 teachers and 199 managers who areworking in primary schools located at Sakarya city center. Sampling of the researchincludes 389 teachers and 199 managers. ?Personal Information Sheet? and ?ImpressionManagement Tactics Scale? were filled by teachers and managers taking part in theresearch sampling. SPSS (Statistical Package for Social Sciences) was used to analyzethe datas gathered from research instruments. Average and standard deviation of repliesgiven by teachers&managers working in private and public primary schools regardingusage frequency of impression management tactics were calculated. To understand thedifference of impression management tactics usage due to school type, sex, branch ofstudy and assignment, t-test was used. Besides, variance analysis (ANOVA) was usedto determine the difference of impression management tactics usage due to jobexperience, age and last graduated school. In the following statements, datas gatheredthrough this research can be found. Primary school managers really consider othermanagers? and teachers? impression about themselves. Managers usuallyuse?exemplification? among impression management tactics and ?apology? amongdefensive impression management tactics. It has also found that used tactics differ byschool type, sex, branch of study, job experience, age, last gradauation and officialwork.
Collections