Bilişim teknolojileri dersinde istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen görüşleri (İlköğretim II. kademe Samsun ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Samsun ilinde İlköğretim II. Kademede derse giren Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik görüşleri değerlendirildi.Araştırma verileri anket formu yardımıyla toplanmıştır.Araştırmanın örneklemini Samsun ilinde bulunan Alaçam, Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Kavak, Ladik, Ondokuzmayıs, Salıpazarı, Tekkeköy, Terme, Vezirköprü ve Yakakent ilçelerinde bulunan İlköğretim okullarında görevli 71 BT öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın verilerinin analizinde frekans, yüzde, Ki kare, t testi gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen önemli bulgular şunlardır;a.Araştırmaya katılan BT öğretmenlerinin sınıflarının fiziksel durumlarının yeterli olmadığı,b.BT öğretmenlerinin ders dışı teknik işlerle ilgilenmek zorunda kaldıkları,c.BT sınıflarının düzenlenmesinde elektromanyetik alanın insan davranışları üzerinde etkisinin yeterince bilinmediği,d.BT sınıflarının düzenlenmesinde elektromanyetik alana dikkat edilmediği,e.Bayan BT öğretmenlerinin erkek BT öğretmenlerine göre BT dersinde değerlendirme olmasına daha olumlu baktıkları sonuçlarına varılmıştır. In this resarch, the views of the information technology teachers, teaching at primary schools at the second step in Samsun, about the negative behaviours of the students are evaluated. Resarch datas are gathered by help of survey sheet.71 information technology teachers, teach at primary schools in Alaçam, Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Kavak, Ladik, Ondokuzmayıs, Salıpazarı, Tekkeköy, Terme, Vezirköprü and Yakakent districts in Samsun compose the samples of resarch.The data obtained from the measuring tool is evaluated by the help of SPSS program using frequency chi-square, t analysis tecniques.The most important finds at the end of the resarch are:a.Class physical conditions are not enough,b.information technology teachers need to take care about the technic jobs except lessons,c. Electromagnetic areas? effects on people?s behaviours aren?t known enough in arranging information technology classesd.Electromagnetic areas aren?t cared at arranging information technology classes,e.Female information technology teachers look positive to the evaluation more than the male information technology teachers.
Collections